دفاع عجیب بادامکی از درویش؛ سمیعی مگر لهجه داشت؟

دفاع عجیب بادامکی از درویش؛ سمیعی مگر لهجه داشت؟

پایگاه خبری فوتبالی- صحبت‌های رضا درویش در برنامه فوتبال برتر که در آن جملاتی عجیب و توهین آمیز نسبت به فرشید سمیعی ادا کرده بود تبدیل به یکی از حاشیه‌های مهم فوتبال ایران و حتی حاشیه سراسری در کشور شده است.

به گزارش فوتبالی، واکنش‌ها نسبت به این اتفاق همچنان ادامه دارد و علیرغم دو بار عذرخواهی درویش، هنوز انتقادها از او تمام نشده است و حتی موج برکناری او هم راه افتاده است و برخی می گویند او در مدیرعاملی پرسپولیس هم به خاطر این جمله ماندنی نیست. در شبکه های اجتماعی کمپین های زیادی برای برکناری درویش از پرسپولیس شکل گرفته که موج آنها زیاد است.

در هر حال نزدیکان درویش سعی دارند کار را به نوعی جمع و جور کنند. برخی از اعضای باشگاه پرسپولیس معتقدند منظور درویش اصلا توهین به لهجه سمیعی و گیلانی‌ها نبوده است. اما منظورش را بد ادا کرده است. با این وجود این دفاعیه‌ها نتوانسته خیلی کارساز واقع شود. 

امروز حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا در این باره صحبت کرد و مدعی شد حرف‌های درویش در واقع واکنش به توهین سمیعی بوده است. بادامکی گفت: «ابتدا سمیعی لفظ و لحن درویش را چاله میدانی خطاب کرد و درویش هم برای پاسخ به این اتهام زشت خواست از لحن زشت سمیعی انتقاد کند که متاسفانه به جای واژه لحن از واژه لهجه استفاده کردند.»

معاون باشگاه پرسپولیس از محرومیت درویش هم ابراز تاسف کرد و گفت: «جالب این که بلافاصله هم از این موضوع ابراز ناراحتی کرده و هم در صفحه شخصی خود و هم در مصاحبه‌هایی از واژه‌ای که به کار گرفت عذرخواهی کرد، اما در کمال تعجب شاهد بودیم که کمیته اخلاق به فوریت ایشان را محروم کردند تا باز هم شائبه ها به اوج برسد.»

بادامکی در پایان گفت: «شمالی‌های عزیز و تمامی قومیت‌های ایران عزیز ما هستند و هیچکس در باشگاه پرسپولیس به خود اجازه نمی‌دهد ذره‌ای به مردم عزیز جای‌جای ایران توهینی کند. اصلا مگر مشخص بود که سمیعی لهجه دارد که درویش بخواهد عامدانه لهجه شمالی را مورد تمسخر قرار دهد؟»

1359