خوش خبر: فدراسیون تمام امکانات و شرایط را فراهم کرده/ مصدومیت‌ها در لیگ ملت‌ها طبیعی است

خوش خبر: فدراسیون تمام امکانات و شرایط را فراهم کرده/ مصدومیت‌ها در لیگ ملت‌ها طبیعی است

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت: فدراسیون تمام امکانات و شرایط را برای تیم ملی فراهم کرده است و تمام تلاش کادرفنی و بازیکنان این است که برنده شوند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون والیبال، امیر خوش‌خبر درباره وضعیت فعلی تیم ملی والیبال ایران گفت: در حال حاضر در هفته دوم لیگ ملت‌ها در شهر کوکورا ژاپن هستیم، از هفته پیش تا اینجای بازی‌ها، مسابقات را خیلی جالب پشت سر نگذاشتیم و در انتهای جدول هستیم و این نشان از این دارد که به یک ریکاوری و تفکر جدید نیاز داریم تا از این مرحله گذشته و شرایط خود را در جدول بهبود ببخشیم.

وی در ادامه با اشاره به اردوی تیم ملی والیبال ایران در برزیل، گفت: فدراسیون با اقدامی خوب و در هماهنگی با کمپ تیم ملی برزیل، اردوی مناسب در کمپ کاملا حرفه‌ای با تیم برزیل در نزدیکی ریودوژانیرو و در کنار تیم ملی این کشور برنامه ریزی کرد و ملی‌پوشان ایران از همانجا وارد مسابقات هفته اول شدند.

سرپرست تیم ملی والیبال درباره هفته نخست لیگ ملت‌ها گفت: شروع خوبی نداشتیم، اما در ادامه با بازی درخشان مقابل آرژانتین رفته رفته بهتر شدیم و در نهایت هفته نخست را بدون برد پشت سرگذاشتیم. در هفته دوم با ژاپن روبرو شدیم، ژاپن میزبان در بهترین فرم چند سال اخیر خودش است، می دانستیم که بازی بسیار سختی داریم و شروع خوب و طوفانی داشتیم و تا مرز پیروزی هم برابر این تیم پیش رفتیم و متاسفانه مقابل سیل تماشاگران ژاپنی از این مسابقه دست خالی بیرون آمدیم.

سرپرست باتجربه تیم ملی با تاکید بر این‌که تمام تلاش کادرفنی و بازیکنان بر این است که برنده شویم، اظهار داشت: نکته حائز اهمیت بازیکنان با وجود باخت‌های زیاد و قرار گرفتن در ته جدول، حفظ روحیه تیمی و شرایط خودشان است. این موضوع نشان دهنده حرفه‌ای تر شدن تیم ملی و بازیکنان ایران است تا در بهترین شرایط موجود بتوانند ادامه کار دهند. 

وی ادامه داد: تیم ملی والیبال ایران تا ۲۰ خرداد در شهر کوکورا خواهد ماند و بعد به اوزاکا می‌رویم تا در کمپی که فدراسیون برای تیم مهیا کرده است، حضور یابیم  و پس از ۶ روز تمرین با پرواز عازم مانیل فیلیپین خواهیم شد تا وارد هفته آخر مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها شویم.

خوش خبر با اشاره به مسابقه حساس ایران برابر برزیل، گفت: فردا بازی سختی با برزیل داریم. برزیل مثل همیشه با همه داشته هایش آمده است. قطعا بازی سختی خواهد بود. تیم ایران تلاش خواهد کرد بازی خوب و قابل قبولی ارایه دهد. تیم ایران به رغم نتایج به دست آمده همچنان تیم قابل احترامی برای حریفان است و با احترام با این تیم برخورد می شود‌. چون گذشته خوبی داشتیم و تا اینجای بازی‌ها سوای دو بازی که شایسته برد بودیم، در بقیه دیدارها هم بچه‌ها خوب جنگیدند، اگرچه برد نداشتند.

سرپرست تیم ملی والیبال ایران با اشاره به مصدومیت‌های آزار دهنده بازیکنان ادامه داد: جواد کریمی پاسور تیم ملی را بدلیل مشکل گوش میانی در اختیار نداریم زیرا از نظر تعادل با سرگیجه روبرو است. این بازیکن در برزیل نیز این علائم را داشت اما مشکل برطرف و خوب شد و نمی دانیم که مشکل مربوط به پرواز است یا نه اما دوباره اینجا علائم ظهور کرد. این مشکل برای بازیکن پست پاسور ایران پیش آمده که پست حیاتی است. همچنین مبین نصری را بدلیل پیچیدگی مچ پا قبل از بازی ژاپن از دست دادیم و این مشکل در لحظه آخر اتقاف افتاد و نتوانستیم طبق قانون fivb بازیکنی را جایگزین کنیم. میلاد عبادی‌پور هم از ناحیه پاشنه پا دچار ناراحتی است و کار این بازیکن را تحت تاثیر گذاشته است. به‌رغم همه این مصدومیت ها و باخت ها، تیم تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

خوش خبر همچنین از حمایت‌های همه جانبه فدراسیون والیبال شامل اردو، امکانات، نحوه سفر و … به نیکی یاد کرد و گفت: در تمام سال‌هایی که سرپرست تیم ملی بودم، شاهد اینگونه حمایت های کامل نبودم، فدراسیون از این بابت به‌رغم دوران انتقال مدیریتی و تغییرات اساسی از تیم ملی غافل نشد و بهترین حمایت را در بحث تغذیه، اردو و امکانات اردویی در اوزاکا و برزیل فراهم کرده است. به‌بخصوص در بحث تشریفات عملکرد درخشانی از خود بر جا گذاشته است.

وی تاکید کرد: کمتر کسی فکر می‌کرد که در این مدت کوتاه این میزان ویزا  گرفته شود که جای تقدیر و تشکر دارد و امیدوارم در ادامه بازی‌های تیم ملی در ژاپن و در هفته سوم، اتفاقات خوبی برای والیبال ایران بیافتد تا شان و جایگاه والیبال واقعی این رشته ورزشی ایران حفظ شود.

وی درمورد مصدومیت مرتضی شریفی نیز گفت: او از ناحیه کمر درد داشت و آقای پائز یک جلسه به او استراحت داد و الان حالشان خوب است. البته اکثر بازیکنان مصدومیت جزئی را دارند که به رغم امکانات فراهم شده با فشار مسابقات بیشتر می‌شود زیرا مصدومیت‌ها نوسان دارند و این موضوع در عملکرد بازیکنان تاثیر دارد.

سرپرست تیم ملی در مورد اضافه شدن بازیکنان جدید در هفته سوم، گفت: در ژاپن بر اساس قوانین فدراسیون جهانی امکان تغییر فهرست 17 نفر وجود ندارد مگر به دلایل پزشکی که پرسه خاص و طولانی خود را دارد. همه چیز در تهران آماده است و به محض درخواست پائز، بازیکنان جدید می توانند در مانیل به تیم اضافه شوند.

وی با یادآوری مشکل مهدی جلوه ادامه داد: حتی جلوه بازیکن پست مدافع میانی ایران از ناحیه ساق پا کمی مصدومیت دارد و با درد ادامه می‌دهد و این نوع مصدومیت ها خیلی زیاد است و در VNL همه تیم‌ها از این مشکلات دارند. پاسور برزیل هم مصدوم است، بازیکنان آمریکا و دیگر تیم‌ها نیز اینگونه مشکلات را دارند و به همین دلیل برخی مواقع نتایج عجیب و غریب به دست می‌آید چون این مسائل در لیگ ملت‌ها طبیعی است.

2636