نگاهی به عملکرد بازیکنان خارجی سپاهان و ذوب آهن در لیگ بیست و سوم

نگاهی به عملکرد بازیکنان خارجی سپاهان و ذوب آهن در لیگ بیست و سوم

پایگاه خبری فوتبالی- تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن در لیگ بیست و سوم در مجموع از ۴ بازیکن خارجی استفاده کردند که در ادامه به بررسی عملکرد این بازیکنان می‌پردازیم.

به گزارش فوتبالی، تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ لیگ برتر به ترتیب با حضور در جایگاه‌های سوم و پنجم به کار خود پایان دادند. 

یکی از راه‌های تقویت تیم‌های فوتبال به خصوص در لیگ ایران استفاده از بازیکنان خارجی باکیفیت است تا با نمایش توانایی‌های خود تفاوت‌ها را در زمین مسابقه رقم زده و کفه ترازو را به سمت تیم خود سنگین‌تر کنند. 

۲ نماینده فوتبال اصفهان در لیگ بیست و سوم در مجموع از ۴ بازیکن خارجی استفاده کردند که فقط یکی از آن‌ها عملکردی در حد برترین بازیکنان خارجی لیگ به نمایش گذاشت.

سپاهان فصل را با نیلسون جونیور، مدافع برزیلی خود آغاز کرد؛ این بازیکن بلندقامت که دومین فصل حضور خود در جمع طلایی‌پوشان را پشت سر می‌گذاشت علی‌رغم عملکرد نسبتا خوبش روز‌های پرنوسانی نیز داشت تا در نهایت پس از ۳۶۳ دقیقه نمایش در مستطیل سبز در میانه فصل از سپاهان جدا شود.

انتظاری که ارزشش را داشت

یکی از جنجالی‌ترین خرید‌های فصل سپاهان برایان دابو بود، این هافبک دفاعی فرانسوی در هفته دوم لیگ برتر به اردوی زردپوشان اضافه شد اما به دلیل قانون سقف بودجه مدت زیادی اجازه بازی پیدا نکرد تا پای ثابت سوالات اصحاب رسانه در کنفرانس‌های خبری باشد. 

دابو اما پس از حل مشکلش خیلی زود نشان داد اصرار سپاهانی‌ها به استفاده از این بازیکن بی‌دلیل نبوده و با ۱۶۵۶ دقیقه حضور در زمین و ارسال ۲ پاس گل عملکرد قابل قبولی از خود بر جای گذاشت.

در نقل و انتقالات زمستانی و در حالی که سرخابی‌های پایتخت به بهترین شکل تیم‌های خود را با حضور بازیکنان خارجی باکیفیتی چون گوستاوو بلانکو، جلال‌الدین مارشاییوف و اوستون ارونوف تقویت کردند؛ سپاهان به سراغ عیسی عباس، وینگر ۲۵ ساله غنایی رفت؛ بازیکنی که با انتقاد‌های فراوان از سوی تماشاگران کار خود را آغاز کرد و با ۱۳۰ دقیقه حضور در زمین و ارسال یک پاس گل، یکی از ۳ بازیکن خارجی لیگ بود که کمترین دقایق بازی را به ثبت رساند.

یاد گولسیانی زنده شد

ذوب‌آهن نیز اگرچه در تا نیم فصل از سهمیه خارجی خود استفاده نکرده بود اما پس از جدایی و مصدومیت چند بازیکن تاثیرگذار خود اقدام به استخدام گریگول چابرادزه، مدافع ۲۸ ساله گرجستانی کرد. 

گاندو‌های اصفهانی که به واسطه حضور گئورگی گولسیانی در این تیم خاطرات خوبی از مدافعان گرجستانی داشتند، این بار هم به نظر می‌رسد انتخاب خوبی انجام دادند و چابرادزه با ۸۹۶ دقیقه فرصت بازی و ثبت یک گل توانایی‌های خود را اثبات کرد.

2636