لیگ یک| گام آخر خیبر برای صعود/ چهار مسابقه برای فرار از سقوط

لیگ یک| گام آخر خیبر برای صعود/ چهار مسابقه برای فرار از سقوط

پایگاه خبری فوتبالی- تیم‌های فوتبال خیبر خرم‌آباد و چادرملو اردکان امیدوارند امروز با پیروزی برابر حریفان صعود خود به لیگ برتر را قطعی کنند. ۵ تیم انتهای جدول هم برای بقا و سقوط نکردن خواهند جنگید.

به گزارش فوتبالی، هفته سی و سوم و ماقبل پایانی لیگ دسته اول فوتبال امروز چهارشنبه ۱۶ خرداد از ساعت ۱۹:۴۵ با برگزاری ۹ دیدار به صورت همزمان در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد و این احتمال وجود دارد که تکلیف تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر مشخص شود.

گام آخر خیبر برای صعود

در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته تیم فوتبال خیبر خرم آباد که با ۷۳ امتیاز صدرنشین است میزبان آریو اسلامشهر خواهد بود. خیبر در صورتی که بتواند در این دیدار یک امتیاز کسب کند صعودش را به لیگ برتر قطعی خواهد کرد و در صورت پیروزی در این بازی خانگی می‌تواند عنوان قهرمانی لیگ دسته اول را از آن خود کند.

دوئل صعود و سقوط

چادرملو اردکان که هفته گذشته موفق شد در یک دیدار حساس از سد فجرسپاسی عبور کند باید میهمان تیم شاهین بندرعامری باشد. این دیدار برای هر دو تیم اهمیت بسیار زیادی دارد. چادرملو با ۶۹ امتیاز در رده دوم قرار دارد و رقابت سختی با فجر برای صعود به لیگ برتر دارد. تیم شاهین بندرعامری هم یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته دوم است و با ۲۶ امتیاز در رده هفدهم قرار دارد. شاهین بندرعامری در صورتی که در این دیدار شکست بخورد و تیم‌های داماش و دریا بابل رقیبان خود را شکست دهند سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی خواهد شد.

فجر همچنان امیدوار به لیگ برتر

فجر سپاسی هم که دیگر تیم مدعی صعود به لیگ برتر است با ۶۷ امتیاز در رده سوم حضور دارد و باید میزبان مس سونگون باشد. فجر در این بازی نیاز مبرم به پیروزی برابر رقیب رده نهمی خود دارد و در صورتی که نتواند به پیروزی برسد شانس صعودش به لیگ برتر را در صورت برتری فجر برابر شاهین از دست خواهد داد.

چهار مسابقه برای فرار از سقوط

اما در انتهای جدول هم شرایط حساسی وجود دارد و ۵ تیم شهرداری آستارا، دریا بابل، داماش گیلان، شاهین بندر عامری و خوشه طلایی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته دوم هستند.

شهرداری آستارا با ۳۰ امتیاز چهاردهم است و باید پذیرای شهر راز باشد. تیم دریا بابل هم با ۲۸ امتیاز پانزدهم است و میزبان پارس جنوبی جم خواهد بود.

فینال انتهای جدول را تیم‌های داماش گیلان و خوشه طلایی ساوه برگزار خواهند کرد. داماش گیلان با ۲۸ امتیاز شانزدهم است و باید در ساوه به مصاف خوشه طلایی این شهر برود. خوشه طلایی با ۲۴ امتیاز در انتهای جدول قرار دارد تنها در صورت پیروزی در این دیدار خانگی می‌تواند امیدهایش را برای ماندن در لیگ حفظ کند.

در دیگر دیدار هم سایپا برای حفظ رده پنجم میزبان نفت و گاز گچساران خواهد بود و مس کرمان و نفت مسجدسلیمان هم در کرمان رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

دیدارهای هفته سی و سوم به شرح زیر است:

* شهرداری آستارا - شهر راز شیراز

* خیبر خرم آباد - آریو اسلامشهر

* استقلال آبی پوش ملاثانی - مس شهر بابک

* سایپا - نفت و گاز گچساران

* خوشه طلایی - داماش گیلان

* فجر سپاسی - مس سونگون

* دریا بابل - پارس جنوبی جم

* شاهین بندر عامری - چادرملو اردکان

* مس کرمان - نفت مسجدسلیمان

2636