گلایه‌های درویش؛ قهرمانی‌ها هیچ پاداشی برای ما ندارد!

گلایه‌های درویش؛ قهرمانی‌ها هیچ پاداشی برای ما ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر عامل پرسپولیس شب گذشته از سازمان لیگ گله کرد.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس شنبه شب توانست ماراتن سنگین لیگ بیست و سوم را با قهرمانی به پایان برساند و برای نهمین بار در ادوار لیگ قهرمان شود. این دومین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ هم بود.

در اغلب کشورهای صاحب فوتبال برای تیم‌های قهرمان جوایز و پاداش‌هایی در نظر گرفته می‌شود. به هر حال جایگاه تیم‌ها نشان دهنده تلاش‌ها و هزینه‌های آنها هم هست و طبیعتا تیمی که قهرمان می‌شود باید جایزه هم بگیرد.

اما در فوتبال ایران این اتفاق نمی‌افتد. تازه این مساله با مساله حق پخش که آن هم برای باشگاه‌های مختلف و بر حسب تعداد هواداران و تماشاگران تلویزیونی متفاوت است هم فرق دارد. اما در ایران از نظر پاداش و جوایز، تیم قهرمان هیچ فرقی با تیمی که به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند ندارد.

این همان مساله‌ای است که رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس شب گذشته در برنامه فوتبال برتر به آن اشاره کرد. درویش وقتی در این باره حرف می‌زد به مسائلی اشاره کرد ساده‌ترین حقوق یک باشگاه است اما در فوتبال ایران به آن پرداخته نمی‌شود.

درویش گفت: «هیچ باشگاهی در ایران از نظر درآمدزایی واقعی مثل پرسپولیس نیست. یک باشگاه هست که هزار میلیارد درآمد شناسایی کرده اما این درآمد نیست. بودجه تشکیلات است. پرسپولیس بیشترین درآمد را داشته است اما این درآمد کفاف هزینه‌های باشگاه را نمی‌دهد. سال گذشته که قهرمان 3 جام شدیم حال ما را هم نپرسیدند. تبریک هم نگفتند. نمی‌خواهم اسم ببرم اما شما همین کشورهای دوروبر را ببینید که از نظر مالی از ما ضعیف‌تر هستند. برای قهرمان لیگ و جام حذفی‌شان پاداش می‌دهند. نه به اندازه کشورهای عربی یا اروپایی. اما یک حداقلی پاداش می‌دهند. شما ببینید! همین جام ملت‌های آسیا که برگزار شد از باشگاه ما به عنوان قهرمان لیگ و جام حذفی که چند ملی‌پوش هم دارد دعوت نشد! آخر چطور ممکن است تیم اول و تیم پنجم و تیم چهاردهم هیچ تفاوتی با هم نداشته باشند؟ حالا لازم نیست ما را با لیگ‌های بزرگ مقایسه کنید. با همین کشورهای اطراف هم خوب است. مشکل اصلی این است که هیچ کس به دنبال جواب این سوال‌ها نمی‌‌رود. این مساله را من سال گذشته که 3 جام گرفتیم مطرح کردم. ما هنوز نفهمیدیم این درآمد 400، 500 میلیاردی تبلیغات دور زمین کجا می‌رود؟ من به تازگی فهمیده‌ام سازمان لیگ 20 درصد از بلیت فروشی ما را هم برمی‌دارد. درآمدها از جرائم بازیکنان و تیم‌ها کجا می‌رود؟ یا دو و نیم درصد قراردادها که در ابتدای فصل به حساب سازمان لیگ می‌رود چه؟»

1359