خروجیِ سقوط پیکان؛ تهران بعد از 3 دهه در لیگ برتر 3 تیمه شد!

خروجیِ سقوط پیکان؛ تهران بعد از 3 دهه در لیگ برتر 3 تیمه شد!

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از گذشت ۳۲ سال بالاخره تعداد نمایندگان تهرانی حاضر در لیگ برتر به عدد ۳ کاهش پیدا کرد.

به گزارش فوتبالی، در هفته پایانی رقابت‌های لیگ بیست و سوم اتفاق ویژه‌ای رقم خورد و تیم پیکان که کمترین شانس سقوط به رقابت‌های لیگ آزادگان را داشت با رقم خوردن یک سلسله اتفافات مختلف در بازی‌های همزمان به دره سقوط پرتاب شد تا بعد از گذشت ۸ سال دوباره با لیگ برتر خداحافظی کند.

پیکان که با ۵ بار سقوط به لیگ آزادگان رکورددار محسوب می‌شود با قرار گرفتن در رده پانزدهم جدول، کارنامه دوران سرمربیگری رضا عنایتی را هم سیاه‌تر کرد؛ سرمربی که در دو سال اخیر نتایج ضعیفی را با نفت مسجد سلیمان کسب کرد، نتوانست تیم امید را به المپیک برساند و از همه مهم‌تر مسئول اصلی سقوط خودروسازان به لیگ آزادگان هم شد.

در کنار این همه اتفاق که پیکان با سقوطش به لیگ آزادگان رقم زد یک آمار منفی را هم برای تیم‌های تهرانی در لیگ برتر برجای گذاشت. آخرین باری که استان تهران در لیگ فوتبال ایران کمتر از 4 نماینده داشت به ۳۲ سال پیش و فصل ۷۰/۷۱ باز می‌گردد، زمانی که هنوز مسابقات لیگ برتر موسوم به لیگ همیشه خلیج فارس راه اندازی نشده بود!

حالا تهران در لیگ بیست و چهارم سه نماینده دارد؛ تیم‌های استقلال، پرسپولیس و هوادار که باید با رقبای‌شان دست و پنجه نرم کنند. پیش از پیکان، آخرین تیم تهرانی که از لیگ برتر سقوط کرده بود سایپا بود که هنوز هم در لیگ آزادگان حضور دارد. 

۹۰۹۸