نگاهی به صدر جدول لیگ یک/ فجر هنوز شانس صعود دارد!

نگاهی به صدر جدول لیگ یک/ فجر هنوز شانس صعود دارد!

پایگاه خبری فوتبالی- فجری‌ها می توانستند قبل از اینکه کارشان برای صعود به اما و اگر کشیده شود بار خود را برای حضور در لیگ برتر ببندند، اما با شکست مقابل چادر ملو یزد این امر کمرنگ شد؛ هر چند هنوز این شانس را دارند تا به سطح اول فوتبال ایران بازگردند.

به گزارش فوتبالی، تا پایان ماراتن نفس گیر لیگ دسته یک فوتبال (جام آزادگان) ۲ بازی باقی مانده است برای همین هم باید شاگردان مهدی رجب زاده سرمربی تیم فجر امیدوار به این ۲ بازی و لغزش تیم چادر ملو باشند چرا که خیبر با یک امتیاز جشن صعود می گیرد.

خیبرخرم آباد با یک امتیاز لیگ برتری می شود

تیم خیبر خرم آباد که هم اینک با ۷۳ امتیاز و بیشترین گل زده در صدر جدول قرار دارد برای اینکه صعود به لیگ برتر و حتی قهرمانی خود را تثبیت کند از ۲بازی باقی مانده تنها به یک امتیاز نیازدارد تا برای نخستین بار در تاریخ تاسیس این باشگاه جشن صعود به سطح اول فوتبال ایران بگیرد.

بعید است خرم آبادی ها این فرصت طلایی که نصیبشان شده را از دست بدهند و با چنگ و دندان به دنبال این امر مهم هستند.

تیم خیبر در هفته سی و سوم این رقابت ها ۱۶ خرداد ماه در خانه میزبان تیم آریو اسلامشهر است که در رده ششم جدول جای دارد و به نظر می رسد شاگردان رضا مهاجری سرمربی تیم خیبر در تدارک این هستند که در خانه کار را تمام کنند تا بازی هفته آخر در شیراز مقابل تیم شهر راز مشکلی نداشته باشند. اگر چه آنها به دنبال قهرمانی هم هستند و شاید در شیراز جام را بالای سر ببرند.

چادرملو در پی جشن صعود

همچنین دراین هفته تیم چادر ملو دیگر مدعی صعود به لیگ برتر میهمان تیم شاهین بندر عامری بوشهر است که این تیم هم در خطر سقوط قرار دارد، به نظر می رسد شاگردان سعید اخباری سرمربی تیم چادرملو کار آسانی در پیش دارند تا با دست پر باز گردند و در بازی آخر هم در خانه مقابل تیم دریا بابل که این تیم هم در خطر سقوط قرار دارد، جشن صعود بگیرند.

فجری‌ها همچنان امیدوار، تقابل مربی سابق فجر

اما زرد پوشان فجرشهید سپاسی شیراز در هفته سی و سوم چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه در شیراز ورزشگاه حافظیه میزبان تیم مس سونگون تبریز است که هدایت این تیم را علی کلانتری سر مربی اسبق فجر بر عهده دارد و تقابل این مربی با تیم سابقش می تواند جذابیت این بازی را افزایش دهد.

با این حال فجری‌ها از ۲ دیدار باقی مانده خود یکی در خانه و دیگری در بیرون از خانه که برابر تیم پارس جم جنوبی است بازی دارند، که اتفاقا هدایت این تیم را هم امید روانخواه بازیکن اسبق فجر سپاسی برعهده دارد.

در ۲ هفته آخر لیگ تقابل شیرازی ها با تیم های سابقشان جذابیت خاص خودش را دارد و آنها برای اثبات شایستگی های خود بازی جوانمردانه ای را به نمایش خواهند گذاشت و فجری‌ها هم نشان خواهند داد که لیاقت صعود دارند چرا که در فصل کنونی بازیهای خوبی را ارائه کردند و از ابتدای فصل مدعی بودند.

فجری‌ها نباید ناامید شوند

صعود زردپوشان شیرازی دست خودشان بود چرا که این تیم در رده دوم جدول جای داشت اما با شکست سنگین مقابل تیم چادر ملو کارخود را سخت کرد با این حال نباید ناامید شوند در فوتبال هر اتفاقی می افتد.

بارها در جهان فوتبال این اتفاق افتاده و تکلیف تیم های صعود و یا سقوط کننده تغییرکرده و ممکن است این شانس در خانه فجر را هم بزند برای همین تا آخرین لحظه باید جنگید تا پیروز شد.

هم اینک در جدول رده بندی پس از پایان هفته سی و دوم، تیم خیبرخرم آباد با ۷۳ امتیاز صدرنشین است و باید گفت یکی از ۲ سهمیه صعود به لیگ برتر را در دست دارد، تیم چادر ملو اردکان یزد هم با ۶۹ امتیاز دوم است و تیم فجر هم با ۶۷ امتیاز مکان سوم را به خود اختصاص داده است.

خوشه طلایی مشهد سقوطش قطعی است

اما در پایین جدول هم چهار تیم در خطر سقوط به لیگ دسته دوم قرار دارند، دریا بابل، داماش گیلان، شاهین بندرعامری بوشهر و خوشه طلایی مشهد به ترتیب در رده پانزدهم تا هجدهم جای دارند و از بین این چهار تیم سقوط تیم خوشه طلایی تقریبا قطعی است و باید منتظر ماند و دید ۲ تیم سقوط کننده دیگر کدام هستند.

در مسابقات فوتبال دسته یک باشگاه های کشور (جام آزادگان) ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ دسته برتر دوره بیست و چهارم را کسب خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته دوم می شوند.

7474