گزارش مهر/ پنجمین سقوط پیکان پس از ۸ سال ثبات/ دست پخت تلخ عنایتی و مددی

گزارش مهر/ پنجمین سقوط پیکان پس از ۸ سال ثبات/ دست پخت تلخ عنایتی و مددی

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال پیکان با مدیریت احمد مددی و سرمربیگری رضا عنایتی برای پنجمین بار نتوانست خود را در لیگ برتر حفظ کند و به رقابت های لیگ دسته اول سقوط کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، تیم فوتبال پیکان در هفته پایانی فصل بیست و سوم لیگ برتر با شکست ۲ بر صفر برابر استقلال در جایگاه پانزدهم قرار گرفت و به لیگ دسته اول سقوط کرد. پیکان تاکنون در ۱۹ دوره لیگ برتر حضور داشته است و ۴ بار سقوط به لیگ دسته اول را تجربه کرده است و در فصل بیست و سوم برای پنجمین بار راهی لیگ یک شد.

چهار حضور پیاپی در لیگ برتر

پیکان در نخستین دوره لیگ برتر که با حضور ۱۴ تیم برگزار شد با کسب ۳۸ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت. این تیم با هدایت بیژن ذوالفقار نسب در دومین لیگ برتر با ۳۷ امتیاز در رده ششم قرار گرفت. در سومین دوره لیگ برتر با کسب ۳۲ امتیاز هشتم شد.

نخستین سقوط به لیگ دسته اول

اما چهارمین دوره لیگ برتر برای پیکان اتفاق تلخی رخ داد و در حالی که لیگ برای اولین بار با حضور ۱۶ تیم برگزار شد با کسب ۲۴ امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفت و راهی لیگ دسته اول شد.

پیکان در فصل ۱۳۸۴ در لیگ دسته اول و در گروه دوم قرار داشت و بعد از مس کرمان در رده دوم قرار گرفت و در مرحله پلی آف با برتری برابر تیم‌های پگاه و هما راهی لیگ برتر شد.

در ششمین دوره لیگ برتر پیکانی‌ها با کسب ۴۱ امتیاز در رده هشتم ایستادند. در دوره هفتم لیگ برتر که تعداد تیم‌ها به ۱۸ تیم افزایش پیدا کرده بود پیکان با ۴۶ امتیاز دهم شد. در دوره هشتم لیگ برتر، با ۴۷ امتیاز نهم شد. در دوره نهم لیگ برتر، پیکان با ۴۱ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت.

رفت و برگشت های پیاپی

اما در دوره دهم، باز هم اتفاق تلخی برای پیکان افتاد و این تیم با کسب ۳۵ امتیاز پانزدهم شد و همراه با تیم‌های پاس و استیل آذین راهی لیگ دسته اول شدند.

این تیم فصل ۱۳۹۰ را در لیگ دسته اول بازی کرد و موفق شد با کسب ۳۶ امتیاز و به عنوان صدرنشین گروه اول به طور مستقیم جواز حضور در لیگ برتر را کسب کند.

در دوره دوازدهم لیگ برتر، پیکان که تازه به لیگ برتر برگشته بود نتایجی بدتر از دوره دهم گرفت و این بار با کسب ۱۴ امتیاز به عنوان تیم آخر باز هم به لیگ دسته اول سقوط کرد. تفاضل گل پیکان در این فصل منفی ۶۰ بود.

در فصل ۱۳۹۲ پیکان در لیگ دسته اول با ۴۰ امتیاز در رده دوم گروه ۲ قرار گرفت و در دیدار پلی آف موفق شد سیاه جامگان را از پیش رو بردارد و راهی لیگ برتر شود.

در دوره چهاردهم لیگ برتر، پیکان باز هم موفق ظاهر نشد و این بار با ۲۶ امتیاز پانزدهم شد و باز هم به لیگ دسته اول سقوط کرد.

در فصل ۱۳۹۴ لیگ آزادگان به صورت یک لیگ ۲۰ تیمی و در یک گروه برگزار شد و پیکان توانست با ۵۲ امتیاز ضمن قهرمانی، راهی لیگ برتر شود.

هشت فصل ثبات حضور

پیکان در شانزدهمین دوره لیگ برتر توانست خودش را در لیگ حفظ کند و با کسب ۴۴ امتیاز ششم شد و یکی از بهترین نتایج خود را در تاریخ مسابقات به دست آورد.

این تیم در فصل هفدهم لیگ برتر ۴۵ امتیاز به دست آورد و در جایگاه ششم ایستاد. در هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر، پیکان ۳۵ امتیاز به دست آورد و در رده یازدهم قرار گرفت.

در لیگ نوزدهم، پیکان ۲۹ امتیاز کسب کرد و تنها به دلیل ۲ امتیاز بیشتر توانست در رده سیزدهم قرار بگیرد و خودش را در لیگ حفظ کند.

در دوره بیستم، پیکان توانست ۴۰ امتیاز کسب کند و در رده هفتم قرار بگیرد. این تیم در دوره بیست و یکم لیگ برتر با کسب ۳۶ امتیاز نهم شد. در دوره بیست و دوم هم پیکان با ۲۸ امتیاز رده یازدهم را از آن خود کرد.

در فصل بیست و یکم هم در نهایت اتفاق تلخی برای پیکان رخ داد و با کسب ۲۷ امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفت و یک بار دیگر به لیگ دسته اول سقوط کرد.

هدایت تیم فوتبال در فصل بیست و سوم لیگ برتر برعهده رضا عنایتی بود که یک سال قبل تیم امید ایران را هم از مسابقات آسیایی و رسیدن به مرحله نهایی انتخابی المپیک حذف کرده بود. مدیریت این باشگاه هم برعهده احمدی مددی مدیرعامل سابق استقلال بود.

7474