روایت تکان‌دهنده درویش از پیشنهاد‌های دلالان برای جانشینی یحیی در پرسپولیس

روایت تکان‌دهنده درویش از پیشنهاد‌های دلالان برای جانشینی یحیی در پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید پس از استعفای یحیی گل‌محمدی، افراد مختلفی به او پیشنهاد استخدام سرمربی با مبالغ سرسام‌آور داده‌اند.

به گزارش فوتبالی، دی‌ماه سال گذشته بود که یحیی گل‌محمدی به صورت رسمی از سرمربیگری پرسپولیس استعفا داد تا ماجراجویی 4 ساله او روی نیمکت قرمزها به پایان برسد. گل‌محمدی موفق شد تا پایان نیم فصل نخست، جمعا 30 امتیاز با پرسپولیس کسب کند و هنگام استعفا، تیمش را در رده سوم جدول تحویل داد.

اگر به خاطر داشته باشید، پروسه انتخاب سرمربی جدید برای پرسپولیس به یک کلاف پیچیده تبدیل شد و روزها طول کشید تا مدیران پرسپولیس جانشینی برای یحیی پیدا کنند. در طول این مدت، اسامی مختلفی به عنوان جانشینان احتمالی یحیی در رسانه‌ها منتشر شد که در این میان، نام برانکو ایوانکوویچ در راس اخبار قرار داشت. در کنار برانکو، مربیان خارجی دیگری همچون دراگان اسکوچیچ و گابریل کالدرون هم مطرح شد و در بین گزینه‌های داخلی نیز نام افرادی همچون علی دایی، حسین عبدی و مهدی تارتار به میان آمد. 

اما در کنار این اسامی مطرح و نام آشنا، نام چند مربی ناشناس هم سر زبان‌ها افتاد که بعید به نظر می‌رسید واقعا تحت مذاکره با مدیران پرسپولیس باشند و مشخص بود پای دلالی در میان است!

سرانجام پس از کش و قوس بسیار و درخواست بازیکنان پرسپولیس، اوسمار به گزینه‌های دیگر ترجیح داده شد و از آنجایی که چیزی تا آغاز نیم فصل دوم باقی نمانده بود و پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار داشت، مدیران پرسپولیس تصمیم گرفتند به دستیار سابق یحیی اعتماد کرده و نیمکت باشگاه را به او بسپارند.

اما نکته جالبی که رضا درویش امشب در برنامه فوتبال برتر به آن اشاره کرده، پیشنهادهایی است که در روزهای پسا-گل‌محمدی به او ارائه می‌شده و اینکه تعدادی افراد دلال و سودجو، سعی داشته‌اند گزینه‌های مورد نظر خود را با مبالغی بسیار بالا به پرسپولیس تحمیل کنند.

درویش صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد: «متاسفانه فضای دلالی، ورزش ایران و خصوصا فوتبال را دارد به نابودی می‌کشاند. شخصی آمد با ما قرارداد جذب سرمربی ببندد؛ به این صورت که می‌گفت شما یک میلیون دلار به ما بده، هم مربی در اختیارتان می‌گذاریم و هم سکوها و هواداران را هم برایتان اوکی می‌کنیم، یعنی اجازه نمی‌دهیم به شما توهین کنند.»

مدیرعامل پرسپولیس با روایتی تکان‌دهنده، عنوان کرد که مدتی بعد آن فرد دلال در حال کارشناسی در رسانه ملی بوده است: «البته این ایراد به رسانه وارد است، حدود 20 روز بعد از این ماجرا، یکی از دوستان به من گفت امروز فلان شبکه را از رسانه ملی تماشا می‌کردم، یک آقایی را به عنوان کارشناس آورده بودند. از دوستان روابط عمومی پرسیدم این شخص کیست؟ گفتند این همانی است که به شما فلان مربی را پیشنهاد کرده بود و شما قبول نکردید! آن آقای کارشناس داشت به این صورت برای هواداران تحلیل می‌کرد که درویش مدیریت بلد نیست و...اگر یک مربی یک میلیون دلاری به پرسپولیس می‌آورد، در آسیا قهرمان می‌شد و 6 میلیون دلار جایزه می‌گرفت، بدین ترتیب 5 میلیون دلار به نفع باشگاه پرسپولیس می‌شد!»

درویش ضمن هشدار در خصوص فضای دلالی عنوان کرد: «همه مردم که اهل تحلیل نیستند، وقتی چنین خبری را می‌شنوند، می‌گویند خب چرا 5 میلیون دلار را قبول نمی‌کنید؟ می‌خواهم بگویم این افراد آنقدر در همه ابعاد جامعه نفوذ کرده‌اند و به دنبال منافعشان هستند که تهدیدی برای فوتبال محسوب می‌شود. ما نیاز داریم فضا را سالم‌سازی کنیم تا کار به اینجا کشیده نشود.»

7474