جبران مافات به سبک گئورگی؛ خاطره تلخ حذف از آسیا پاک شد

جبران مافات به سبک گئورگی؛ خاطره تلخ حذف از آسیا پاک شد

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع گرجستانی پرسپولیس با زدن گل قهرمانی خاطره تلخ حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را به فراموشی سپرد.

به گزارش فوتبالی، شنبه شب در آخرین هفته لیگ برتر پرسپولیس موفق شد با نتیجه یک بر صفر مس رفسنجان را شکست بدهد و با 68 امتیاز قهرمان لیگ برتر شود. استقلال هم که با توجه به توقف پرسپولیس تا دقیقه 86 و با شکست دادن پیکان با نتیجه دو بر صفر در آستانه قهرمانی بود در نهایت دوم شد.

پرسپولیس می‌دانست که برای قهرمانی باید پیروز شود. البته در صورت تساوی استقلال با پیکان، پرسپولیس با مساوی هم قهرمان می‌شد. اما استقلال تا دقیقه 22 دو بار دروازه پیکان را باز کرده بود و با این نتیجه پرسپولیس فقط با شکست دادن مس می‌توانست قهرمان شود.

این فشار روانی سنگین باعث شد پرسپولیسی‌ها نتوانند بازی عادی خودشان را انجام بدهند. هر چند برتری‌شان نسبت به مس در زمین قابل درک بود اما رسیدن به دروازه حریف رفسنجانی بسیار سخت و دشوار به نظر می‌رسید.

هر چه هم به لحظات پایانی مسابقه نزدیک می‌شدیم این فشار بیشتر می‌شد و استرس پرسپولیسی‌ها بالاتر می‌رفت. تا این که در دقیقه 86 گئورگی گولسیانی موفق شد روی سانتر خوب وحید امیری با ضربه سر دروازه حامد لک را باز کند.

همین یک گل برای پیروز شدن در مسابقه کافی بود. پرسپولیسی‌ها این گل را تا دقیقه پایانی حفظ کردند و توانستند در ماراتون سنگین قهرمانی از استقلال پیشی بگیرند و فاتح بیست و سومین دوره لیگ برتر ایران جام خلیج فارس شوند.

در این بین اما گل قهرمانی را بازیکنی زد که کمتر کسی انتظارش را داشت. البته نه این که گولسیانی قبلا کم زده باشد. اما گذشته از این که او مصدوم بود و به سختی به بازی رسید اما هواداران پرسپولیس بیشتر انتظار داشتند یکی مثل اوستون اورونوف یا مهدی ترابی یا عیسی آل کثیر گل قهرمانی را بزند.

اما مدافع گرجستانی پرسپولیس یک بار دیگر لیاقت‌های خودش را نشان داد و علاوه بر زدن گل قهرمانی، خاطره تلخ این فصل فوتبالی خودش را هم از اذهان پاک کرد. خاطره تلخی که با حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گره خورده است.

روز سه‌شنبه 24 آذر پرسپولیس در آخرین روز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی میزبان الدحیل قطر بود. پرسپولیس قطعا نمی‌توانست به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند چون صعود النصر به عنوان تیم اول قطعی شده بود. اما پرسپولیس می‌توانست با پیروزی مقابل الدحیل به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کند.

اتفاقا شهاب زاهدی خیلی زود توانست گل برتری را بزند اما الدحیل در همان نیمه اول گل تساوی را زد. با این تساوی پرسپولیس حذف می‌شد بنابراین در نیمه دوم شدت حملات این تیم بیشتر شد. تا این که در دقیقه 82 داور یک پنالتی برای پرسپولیس گرفت.


آن روزها گئورگی گولسیانی پنالتی‌زن اول پرسپولیس بود و پشت این ضربه هم ایستاد. اما گولسیانی در کمال ناباوری ضربه را از بالای دروازه به بیرون زد و موجی از ناامیدی ورزشگاه آزادی را فرا گرفت. 

اما این پایان روز تلخِ گئورگی نبود. دو دقیقه بعد الدحیل یک ضد حمله زد و گولسیانی به شکلی عجیب در کورس با مایکل اولونگا عقب ماند و زمین خورد. اولونگا همین توپ را تا محوطه جریمه برد و تبدیل به گل دوم تیمش کرد. در نهایت هم بازی با شکست و حذف پرسپولیس تمام شد.

آن روز گولسیانی یکی از مقصران اصلی حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بود اما شنبه شب او قفل دروازه مس را در آخرین دقایق بازی باز کرد و با همین یک گل پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد.

1359