نگاهی به عملکرد سپاهان در لیگ بیست و سوم

نگاهی به عملکرد سپاهان در لیگ بیست و سوم

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال سپاهان در حالی لیگ بیست و سوم را با حضور در جایگاه سوم به پایان رساند، که با توجه به نتایج ابتدای فصل، به نظر می‌رسید این تیم کار راحتی برای کسب عنوان قهرمانی داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر فوتبال در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ سرانجام به پایان رسید و تیم فولاد مبارکه سپاهان با یک رتبه تنزل نسبت به فصل گذشته در رده سوم جدول قرار گرفت. 

دست سپاهان برای نهمین فصل پیاپی از جام قهرمانی لیگ برتر به دور ماند؛ البته زردپوشان دیار زاینده‌رود در فصول اخیر همواره رقابت تنگاتنگی با استقلال و پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی داشتند اما در هفته‌ها و روز‌های پایانی هر فصل از قافله جا ماندند.

شروع با رکوردشکنی

شاگردان ژوزه مورایس لیگ بیست و سوم را با پنج برد متوالی و رکوردشکنی آغاز کردند، نکته جالب این که سه برد از پنج برد سپاهانی‌ها مقابل تیم‌هایی به دست آمد که در پایان فصل در میان پنج تیم بالای جدول قرار گرفتند. 

ادامه داستان طلایی‌پوشان در فصلی که گذشت به شیرینی ابتدای آن نبود؛ پس از کسر ۴ امتیاز توسط کمیته انضباطی، برگشت این امتیازات و محرومیت بازیکنان تاثیرگذار، سپاهانی‌ها رفته رفته از صدر جدول فاصله گرفتند.

زمستان کابوس‌وار سپاهان

نماینده اصفهان در این فصل یک رکورد تاریخی دیگر بر جای گذاشت، رکوردی که البته هرگز به آن افتخار نخواهد کرد و آن هم ۵ شکست متوالی در لیگ برتر در پایان نیم‌فصل نخست و ابتدای نیم‌فصل دوم رقابت‌ها بود. 

سپاهانی‌ها با وجود پشت سر گذاشتن یک فصل سخت با حواشی فراوان، در ابتدای سال ۱۴۰۳ نیز به قهرمانی در لیگ امیدوار بودند اما یک شکست در آبادان و تساوی با نساجی در نقش‌جهان آب سردی بر پیکره نماینده زردپوش اصفهان بود. 

در نهایت سپاهان فصل را با کسب ۱۷ برد، ۲ تساوی و ثبت ۷ شکست به پایان رساند؛ با به ثمر رساندن ۵۳ گل، عنوان بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کرد و با دریافت ۲۶ گل نشان داد برای قهرمانی تنها داشتن یک خط آتش‌ زهرآگین کافی نیست. 

۵۷ امتیاز کسب شده توسط طلایی‌پوشان اگرچه بیانگر فاصله ۱۱ امتیازی با تیم قهرمان بود اما به آن‌ها کمک کرد با حضور در رده سوم جدول فعلا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا(دومین سطح مسابقات آسیایی پس از لیگ نخبگان) را کسب کنند و چشم‌انتظار عملکرد خود در مسابقات جام حذفی باشند.

2636