روایت مجید بصیرت از پنالتی‌های مشکوک در بازی پرسپولیس و سپاهان

روایت مجید بصیرت از پنالتی‌های مشکوک در بازی پرسپولیس و سپاهان

پایگاه خبری فوتبالی- کمک مربی اسبق سپاهان در برنامه دیدار برتر، نکات جنجالی و مهمی را در مورد ال‌کلاسیکوی ایران در لیگ شانزدهم گفت. 

به گزارش فوتبالی، بصیرت که در لیگ شانزدهم دستیار عبدالله ویسی در سپاهان بود؛ در مورد بازی جنجالی هفته بیست و دوم این تیم در مقابل پرسپولیس، نکاتی را در مورد داور این مسابقه و پنالتی‌هایی که به نفع پرسپولیس گرفته شد بیان کرد. 

او گفت: ما در آن بازی یک بر صفر پیش بودیم و شرایط برای‌مان بسیار خوب بود و تا دقیقه 80 ما سوار بازی بودیم و هیچ مشکلی نبود. یک توپ بعد از دقیقه 80 روی دروازه ما آمد که احسان حاج صفی اصلا توپ را ندید و وقتی داشت می‌چرخید مهدی طارمی خودش را به او زد و داور برای‌شان پنالتی گرفت و من آن جا پیش خودم گفتم خدایا مگر می‌شود و شد! 

حتی در آن بازی دو پنالتی برای پرسپولیس گرفتند که هیچ کدام پنالتی نبود و دومی را هم طارمی گرفت. من آنجا فهمیدم این شرایط طبیعی نیست. اما ما چه کاری توانستیم بکنیم؟ آقای شاه حسینی هم سال‌ها بعد آمد و گفت که در یک بازی که بعد از دقیقه 80 برای یک تیم پنالتی گرفته شده بود، داور پول گرفته بود. حتی در صورتجلسه آمده بود که داور آن بازی به کاپیتان تیم مقابل گفت چرا توپ را داخل هجده قدم حریف نمی‌فرستید؟! 

اشاره مربی اسبق سپاهان به بازی برگشت پرسپولیس و سپاهان در لیگ شانزدهم است اما با این تفاوت که در این بازی پرسپولیس ابتدا در دقیقه 56 آن هم روی همان ضربه پنالتی مشهور که رضاییان پاس داد و طارمی گل زد؛ یک هیچ از حریف خود پیش افتاد و سپاهانی‌ها بعدتر و در دقیقه 81 روی ضربه پنالتی که طالب ریکانی آن را  به گل تبدیل کرد بازی را به تساوی کشاندند. 

در دقیقه 87 نیز داور باز هم یک پنالتی دیگر به سود پرسپولیس گرفت و این بار رامین رضاییان آن را به گل تبدیل کرد تا بازی با همین نتیجه  دو بر یک به پایان برسد. سال‌ها بعد از این بازی اما، آقای شاه حسینی که در زمان آن بازی رئیس کمیته انضباطی بود در یک برنامه تلویزیونی گفت: «در پرونده معروفی که ما در مجلس داشتیم یکی از ملی‌پوشان معروف آمد و به ما گفت من در یک بازی باشگاهی که کاپیتان نیز بودم سرپرست ما، من را صدا کرد و گفت ما به داور یک چک داده‌‌ایم و از او تا دقیقه 80 هیچ چیزی نمی‌خواهیم و اگر ما بازی را به روال طبیعی بردیم که هیچ و آن چک نوش جانش! اما اگر برنده نبودیم حد فاصل دقایق 80 تا 90 برای ما یک پنالتی بگیرد! بازی تا دقیقه 83 مساوی بود و داور سراغ منِ کاپیتان آمد و حرف بدی هم به من زد و گفت فلان فلان شده چرا توپ را داخل هجده قدم حریف نمی‌فرستید؟ بجنب وقت نیست! که ما هم توپ را فرستادیم و داور پنالتی گرفت برای ما. همه این حرف‌ها نیز نوشته شده، صورتجلسه شده و امضا شده توسط آن کاپیتان موجود است. البته بعد از این مصاحبه، شفاف‌سازی بیشتری در این مورد صورت نگرفت و صحت و سقم گفته‌های رئیس کمیته انضباطی وقت نیز هرگز مشخص نشد.

7899