برزیلی‌های ایران؛ بازندگان مطلق لیگ بیست و سوم

برزیلی‌های ایران؛ بازندگان مطلق لیگ بیست و سوم

پایگاه خبری فوتبالی- در پایان لیگ بیست و سوم صنعت نفت آبادان در رده شانزدهم قرار گرفت و به لیگ آزادگان سقوط کرد. 

به گزارش فوتبالی، صنعت نفت آبادان در پایان لیگ آزادگان سال 1395-1394 توانست مجوز حضور در لیگ برتر فصل بعد را به دست بیاورد و در دوره شانزدهم در لیگ برتر حضور داشت. حضوری که حالا و پس از هشت دوره متوالی، به سرانجام رسیده و صنعت نفتی‌ها به خاطر کسب نتایج ضعیف باید به لیگ آزادگان کوچ کنند و تلاش کنند تا باز هم به سطح اول فوتبال ایران بازگردند. 

لیگ بیست و سوم اما برای نفتی‌های آبادان بسیار تلخ تمام شد. آن‌ها در تقریبا تمام فاکتورهای تیمی، بد‌ترین نتایج را کسب کردند و با سقوط به دسته پایین‌تر، کام فوتبالی‌های آبادان و خوزستان را تلخ‌تر از همیشه کردند. اتفاقی که باعث شد یکی از ریشه‌دارترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران، به یک دسته پایین‌تر سقوط کند و صنعت نفت به جز بدترین خط حمله، صاحب تمام رکوردهای منفی لیگ بیست و سوم باشد.  

آن‌ها در کنار پیکان با 4 برد در مجموع رقابت های لیگ برتر، کمترین برد را داشتند و فقط توانستند فولاد و مس رفسنجان را در بازی های دور رفت و سپاهان و باز هم مس رفسنجان را در بازی‌های نیم‌فصل دوم شکست دهند. بیشترین شکست نیز برای نفتی‌هاست. آن‌ها در مجموع 30 بازی لیگ برتر، 17 مسابقه را واگذار کردند تا در کنار 9 مساوی دیگرشان، در مجموع 69 امتیاز از دست داده باشند. 69 امتیازی که پرسپولیس با یک عدد کمتر یعنی 68 امتیاز، قهرمان لیگ برتر شد.  

صنعت نفت آبادان بدترین خط دفاع را نیز داشت. آن‌ها در مجموع 49 بار دروازه خود را باز شده دیدند. آن‌ها در بازی رفت 3 گل و در بازی برگشت نیز 3 گل از تراکتور دریافت کردند تا با 6 گل خورده، بیشترین تعداد گل خورده را در مقابل تراکتور تجربه کنند. نساجی، سپاهان و پرسپولیس نیز هر کدام در مجموع دو بازی رفت و برگشت، 5 بار موفق شدند دروازه صنعت نفت آبادان را باز کنند تا نزدیک به 43 درصد از گل‌های خورده نفت توسط این 4 تیم به ثبت رسیده باشد.  

برزیلی‌های آبادان همچنین بدترین تیم میزبان با کسب 11 امتیاز و بدترین تیم مهمان با کسب 10 امتیاز نیز بودند تا فصل در تلخ‌ترین و ضعیف‌ترین حالت ممکن برای آن‌ها به پایان برسد.

7899