آمار بد مهاجمین تیم ملی فوتبال زنان؛ گل نزن ها

آمار بد مهاجمین تیم ملی فوتبال زنان؛ گل نزن ها

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال زنان ایران در هفته ای که گذشت دو بار به مصاف بلاروس رفت که در هر دو‌ مسابقه مقابل این تیم شکست خورد. نکته بد اما اینجا است که مهاجمین تیم ملی در این دو‌ مسابقه مانند پنج دیدار قبلی ایران نتوانستند گلزنی کنند. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال زنان ایران روز های دهم و سیزدهم خرداد در دو دیدار به مصاف بلاروس رفت. بلاروسی که یک سال و نیم قبل هم تیم ملی ایران دو بار با آنها بازی کرده بود و یک برد برای ایران و یک تساوی حاصل کار آن ها شده بود. 

اما این بار نوبت بلاروسی ها بود که تیم ملی فوتبال زنان ایران را شکست دهند. بلاروس در دیدار اول با نتیجه ۳ بر صفر و در دیدار دوم با نتیجه یک بر صفر ایران را شکست داد تا باز هم تیم ملی فوتبال زنان ایران در امر گلزنی ناکام بماند. 

فاز هجومی ایران را در این دو مسابقه، زهرا قنبری، افسانه چترنور، شبنم بهشت، نگین زندی، مونا حمودی، هستی فروزنده و سارا دیدار تشکیل داده بودند. نکته جالب اینکه در میان این بازیکنان به جز زهرا قنبری که از ملی پوشان قدیمی فوتبال زنان ایران است، هیچکدام تاکنون در بازی های ملی بیشتر از پنج گل به ثمر نرسانده اند که این نشان می دهد مهاجمین ما در مقابل مدافعین تیم های آسیایی و اروپایی ناکام بوده اند. در میان این بازیکنان زهرا قنبری و افسانه چترنور در فصل اخیر فوتبال زنان با ۱۹ گل خانم گل شده اند و سارا دیدار، نگین زندی و مونا حمودی هم پشت سر این بازیکنان قرار گرفتند. مهاجمانی که در لیگ داخلی خوب گل می زنند اما در تیم ملی نمی توانند این کار را انجام دهند.

البته شاید بخشی از این عدم گلزنی به تفکرات کادرفنی برگردد چرا که تیم ملی فوتبال زنان ایران در ۷ مسابقه اخیر گلی به ثمر نرسانده که به عبارتی ۶۳۰ دقیقه می شود. حالا کادرفنی تیم ملی فوتبال زنان باید در اولین فرصت برای این مشکل چاره ای بیندیشد. در سال های گذشته سارا قمی و زهرا قنبری زوج خوبی در تیم ملی بودند که گل های زیادی به ثمر رسانده اند. حتی دورتر هم برویم بیان محمودی مهاجمی بود که گل های زیادی به ثمر می رساند اما در حال حاضر تیم ملی در گلزنی مشکل اساسی دارد.

6001