مسائل خطرناکی که در بازی پرسپولیس - مس از نگاه ناظر بازی پنهان ماند

مسائل خطرناکی که در بازی پرسپولیس - مس از نگاه ناظر بازی پنهان ماند

پایگاه خبری فوتبالی- غفلت ناظر بازی پرسپولیس و مس رفسنجان به برخی نکات می‌توانست خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال پرسپولیس روز شنبه با برتری یک بر صفر مقابل مس رفسنجان برای شانزدهمین بار در تاریخ، قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد تا رکورد خود را در فتح جام بهبود بخشد.

در شرایطی که پس از پایان بازی، مشکوک بودن گل قهرمانی سرخ‌پوشان به نقل محافل تبدیل شده و بسیاری از کارشناسان حتی مسعود مرادی، ناظر داوری بازی اعتقاد دارند گولسیانی در حالت آفساید موفق به زدن این گل حیاتی شده است، بی‌توجهی به برخی نکات در برگزاری این بازی هم نباید مغفول بماند.

مسائلی که پیش از همه ناظر مسابقه یعنی جلال مرادی که فرد باتجربه‌ای در برگزاری مسابقات محسوب می‌شود، باید آنها را رعایت می‌کرد اما او هم ظاهرا تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفته و در اجرای درست قوانین در راستای برگزاری ایمن مسابقه غفلت کرد.

مرادی که بارها در جریان مسابقات به  چهره‌ خبرسازی تبدیل شده است، این بار هم وارد درگیری‌های لفظی با برخی عوامل برگزاری در ابتدای مسابقه شد که قطعا در عملکرد او نکته مثبتی نیست.

مدت‌ها است در جریان بازی‌های لیگ برتر و حتی تیم ملی از سکوهای نیمه کاره که همچنان در حال مرمت هستند، استفاده نمی‌شود اما از ساعاتی پیش از شروع بازی ناگهان برخی افراد با پرش از روی نرده‌ها خود را به این سکوها رساندند بدون اینکه ناظر بازی بتواند این وضعیت را سر و سامان بدهد.

یکی از موارد قابل توجه در برگزاری بازی روز شنبه در ورزشگاه آزادی، نشستن تماشاگران در نقاط ناامن و پرریسک سکوهای طبقه دوم بود که خوشبختانه منجر به مصدومیت یا تلفات خاصی نشد اما در چنین مواقعی ناظر حتی می‌تواند با متوقف کردن بازی بخواهد هواداران از چنین محلی خارج شوند.

ورود برخی افراد غیر مسئول به داخل زمین نیز دیگر نکته‌ای است که مرادی باید توجه بیشتری به آن نشان می‌داد و مانع ورود آنها می‌شد. حتی با وجود نظم بهتر برای برگزاری جشن قهرمانی در سال‌های اخیر، در این بازی نیز برخی افراد غیر مرتبط خود را به داخل زمین رساندند!

در نهایت با نگاهی موشکافانه به بازی اخیر نمی‌توان نمره خوبی برای ناظر بازی در نظر گرفت.

7474