تردید مورایس برای ماندن؛ باشگاه سپاهان شایعات را تکذیب کرد

تردید مورایس برای ماندن؛ باشگاه سپاهان شایعات را تکذیب کرد

پایگاه خبری فوتبالی- صحبت‌های سرمربی پرتغالی در نشست خبری بعد از بازی با شمس آذر مشکوک به نظر می‌رسید.

به گزارش فوتبالی، سپاهان اصفهان در هفته آخر لیگ برتر پیروزیِ قابل توجهی را به دست آورد و توانست با نتیجه 4 بر یک شمس آذر را شکست بدهد. با این نتیجه سپاهان 57 امتیازی شد و جایگاهش در رده سوم قطعی کند.

با قرار گرفتن سپاهان در رده سوم سهمیه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا سطح دو قطعی شد. البته سپاهان در جام حذفی هم به نیمه نهایی رسیده است و اگر قهرمان شود سهمیه پلی آف لیگ نخبگان را می‌گیرد و تراکتور به لیگ قهرمانان آسیا سطح دو می‌رود.

سومی در لیگ برتر چیزی نبود که سپاهانی‌ها در ابتدای فصل به عنوان هدف برای خودشان ترسیم کرده بودند. آنها به دنبال قهرمانی به 70 امتیاز بودند و فصل را خیلی خوب هم شروع کرده بودند. اما در ادامه فصل دچار مشکلات زیادی شدند و چند هفته مانده به پایان لیگ، امیدشان را برای قهرمانی در لیگ کاملا از دست دادند. 

در اواسط فصل و در بحبوحه روزهای بدِ سپاهان بخشی از هواداران این تیم ژوزه مورایس را مقصر این نتایج می‌دانستند. کار به جایی رسیده بود که این عده حتی درخواست برکناری مورایس را داشتند چرا که معتقد بودند او تمرکز لازم را روی تیمش ندارد.

اما سپاهان هر طور که بود در اواخر فصل به روند خوبش برگشت و در نهایت فصل را در رده سوم تمام کرد و به نیمه نهایی جام حذفی رسید. با این وجود مساله مهم برای سپاهان و هوادارانش وضعیت نیمکت این است. مورایس یک فصل دیگر هم قرارداد دارد اما مشخص نیست فصل بعد هم در اصفهان بماند. 

سرمربی پرتغالی در نشست خبری بعد از بازی با شمس آذر درباره وضعیت خودش در سپاهان گفت: «من آن‌چنان این‌جا خوشحال نیستم اما می‌شود حس خوبی برای آینده داشت. با این حال اینجا و با سپاهان نمی‌توان جام گرفت. سال دیگر هم سه تیم در لیگ نخبگان خواهید داشت که ممکن است یکی بالا نیاید. با توجه به مباحث اسپانسرینگ درباره استقلال و پرسپولیس اتفاق خیلی خوبی است که می‌شنوم. نمی‌خواهم درباره تیم‌های کوچک صحبت کنم ولی با بودجه‌ای که داریم، اگر با همه صادق باشم، فکر می‌کنم که بسیار سخت خواهد بود که بخواهیم با تیم‌های دیگر رقابت کنیم. مقابل تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال کوچک هستیم. با توجه به پیشنهاداتی که از باشگاه‌های مختلف دارم، باید بگویم این سقف بودجه به تیم‌های ایرانی در رقابت‌های بین المللی فرصتی نخواهد داد. ایران بسیار بزرگ و قدرتمند است و این مایه تاسف است که ضعف خودمان را نشان دهیم. من همه ایرانی‌ها را دوست دارم و باعث افتخار است که کنارتان بودم. آینده را هم نمی‌توانم پیش بینی کنم اما خیلی خوب بود کنارتان بودم.»

خیلی از کسانی که این حرفها را از مورایس شنیدند برداشت‌شان این بود که حرف‌های مورایس بوی جدایی می‌داد و به نظر می‌رسد او دارد برای جدا شدن زمینه‌ را فراهم می‌کند. اما حساب توییتری باشگاه سپاهان این شائبه را رد کرد.

حساب توییتری باشگاه سپاهان در این باره نوشت: «برخلاف اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها زوزه مورایس در نشست خبری پس از دیدار سپاهان و شمس آذر هیچ صحبتی مبنی بر کناره‌گیری نکرده و به نظر می‌رسد شایعاتی از این دست با هدف ایجاد حاشیه برای سپاهان در آستانه بازی نیمه نهایی جام حذفی مطرح می‌شود.»

باشگاه سپاهان در این پست اطمینان داده است که مورایس حرفی از جدایی نزده است. اما واقعیت این است که او تردیدهایی را ایجاد کرده است. او گفته خوشحال نیست و با سپاهان نمی‌شود جام گرفت. او از پیشنهاداتی که از باشگاه‌های مختلف دریافت کرده حرف زده و همچنین گفته که آینده قابل پیش‌بینی نیست. شاید معنی این حرف‌ها به صورت مشخص جدایی نباشد اما مشخص است که مورایس تردیدهایی نسبتا جدی درباره ماندن در سپاهان دارد.

1359