سرپرست کمیته داوران: با این زاویه، گل پرسپولیس به مس رفسنجان صحیح بود

سرپرست کمیته داوران: با این زاویه، گل پرسپولیس به مس رفسنجان صحیح بود

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: تصویر صحنه گل پرسپولیس واضح نیست اما به نظر می‌رسد بازیکن مس رفسنجان آفساید را پر کرده است.

به گزارش فوتبالی، دانیال مرادی درمورد صحنه گل منجر به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال کشورمان، اظهار دلشت: با زوایای موجود نمی‌توان به ضرص قاطع گفت بازیکن پرسپولیس در شرایط آفساید است یا خیر.‌ به نظر می‌آید پای مدافع مس رفسنجان آفساید را پر کرده مگر اینکه زاویه جدیدی به دست ما برسد که واضح نشان بدهد این صحنه آفساید است.

وی افزود:  پروتکل آنالیز داوری در کل دنیا به این شکل است که اگر صحنه‌ای وضوح نداشته باشد که داور یا کمک داور تصمیم اشتباهی گرفته است، باید تصمیم داور یا کمک در آن صحنه را تایید کرد.

سرپرست کمیته داوران تصریح کرد: برخی گفته‌اند گولسیانی در وضعیت آفساید است. وقتی چنین چیزی عنوان می‌شود باید به وضوح نشان بدهیم بخشی از بدن او جلوتر از توپ و مقدم‌تر به خط دروازه حریف است. به دلیل همین مسائل است که فیفا در حال اصلاحاتی است تا برای اعلام آفساید، باید کل بدن بازیکن کامل در آفساید باشد تا چنین شائباتی پیش نیاید.

مرادی ادامه داد: برای قطعی نظر دادن درمورد این صحنه هم باید تکنولوژی VAR در اختیار داشته باشیم تا با خط‌کشی بگوییم بازیکن میلی‌متری یا سانتی‌متری در وضعیت آفساید هست یا نیست؟ با این وجود آنچه ما می‌بینیم به نظر می‌آید پای مدافع آفساید را پر کرده و ۲ بازیکن در شرایط برابر با هم هستند. به همین دلیل گل در شرایط سالم به ثمر رسیده است.

2636