فیفا به دنبال کم کردن تعداد تیم های لیگ های اروپایی

فیفا به دنبال کم کردن تعداد تیم های لیگ های اروپایی

پایگاه خبری فوتبالی- مدیران لیگ برتر انگلیس می گویند شاید فیفا بخواهد لیگ های ۱۸ تیمی را در سراسر جهان از جمله به لیگ برتر انگلیس تحمیل کند.

به گزارش فوتبالی، مطابق خبر نشریه دیلی میل جنگ رسانه ای بین مدیران لیگ های اروپایی و نمایندگان بازیکنان و فیفا بر سر برنامه ریزی جام جهانی باشگاه ها در حال شدت گرفتن است. یکی از نگرانی بزرگ برای لیگ برتر انگلیس، لالیگا اسپانیا و سایر لیگ‌های اروپایی این است که فیفا تلاش خواهد کرد با محدود کردن تیم های لیگ های معتبر اروپایی به ۱۸ باشگاه و ۳۴ بازی در فصل، قوانینی را وضع کند که تعداد بازی‌ های باشگاهی را در هر کشوری محدود کند.

خاویر تباس، مدیر لالیگا، در این باره گفت: "اگر ما اقدامی نکنیم، صنعت فوتبال در کل جهان در حال حاضر در خطر است. راه حل فیفا فقط ایجاد مسابقات جدید است."

اظهارات تباس در لندن پس از آن بیان شد که سان اسپورت‌ از قول فیفا کاهش تعداد تیم های لیگ های اروپایی را مطرح کرد. ماهتا مولانگو، رئیس لیگ برتر انگلیس سپس فاش کرد که ستاره های لیگ برتر انگلیس به او گفته اند که آماده اعتصاب هستند تا اینکه برخلاف میل خود بازی کنند. نگرانی‌های این مدیر با همتایان اسپانیایی خود مشترک است، با این نگرانی که فیفا ممکن است بخواهد تعداد مسابقات لیگ های برتر را کاهش دهد.

۱۰۰۹