شروع از نیم‌فصل و قهرمانی در پایان فصل؛ اوسمار چهارمین نفر است

شروع از نیم‌فصل و قهرمانی در پایان فصل؛ اوسمار چهارمین نفر است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی برزیلی از نیم‌فصل دوم هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت و حالا در آستانه قهرمان کردن تیمش قرار دارد. 

به گزارش فوتبالی، هفته سی‌ام لیگ برتر از دقایقی دیگر آغاز می‌شود و طبق برنامه 8 مسابقه در شهرها و ورزشگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد. در مهم‌ترین مسابقات امروز پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است و استقلال در ورزشگاه دستگردی میهمان پیکان خواهد بود.

پرسپولیس با 65 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و استقلال با 64 امتیاز دوم است. بنابراین اگر پرسپولیس امروز موفق شود حریفش را (با هر نتیجه‌ای) شکست بدهد بدون توجه به نتیجه بازی پیکان و استقلال قهرمان خواهد شد.

پرسپولیس امروز در حالی شانس اول قهرمانی است که در پایان نیم‌فصل اول با 30 امتیاز در رده سوم بود. استقلال با 32 امتیاز در صدر قرار داشت و سپاهان هم با 31 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته بود.

به جز این که نتایج پرسپولیس چندان برای هواداران این تیم راضی کننده نبود نحوه بازی‌‌های این تیم با چیزی که مد نظر هواداران پرسپولیس بود فاصله داشت. به همین دلیل یحیی گل‌محمدی که از نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت در نیم‌فصل استعفا داد و دستیار برزیلی او یعنی اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس شد.

علیرغم ناامیدی اولیه هواداران پرسپولیس از این انتخاب، اما اوسمار توانست به شکل غافلگیر کننده‌ای با پرسپولیس نتایج خوبی بگیرد. او که در ابتدا با استقبال خوبی از سوی هواداران پرسپولیس مواجه نشده بود حالا محبوبیت زیادی نزد آنها پیدا کرده است.

پرسپولیس با اوسمار تا قبل از بازی امروز از 14 بازی در لیگ برتر توانسته 35 امتیاز بگیرد. یعنی با یک بازی کمتر از یحیی 5 امتیاز هم بیشتر گرفته است. با همین روند امتیازگیریِ خوب بود که پرسپولیس توانست در فاصله 3 هفته مانده به پایان مسابقات، به صدر جدول برود. حالا در صورتی که پرسپولیس با هدایت اوسمار امروز بتواند مس را شکست بدهد به مقام قهرمانی خواهد رسید.

اگر اوسمار بتواند پرسپولیس را قهرمان کند تبدیل به چهارمین سرمربی تاریخ پرسپولیس می‌شود که از نیم‌فصل هدایت این تیم را بر عهده می‌گیرد و تیمش را قهرمان لیگ برتر می‌کند. پیش از او بیوک وطنخواه، استانکو پوکله پوویچ و یحیی گل‌محمدی مربیانی بودند که در نیم‌فصل به پرسپولیس آمدند و در پایان فصل این تیم را قهرمان کردند.

1359