ماجرای جالب پرسپولیسی‌شدن پایان رأفت/ ممکن بود سر از استقلال و سپاهان در بیاورد!

ماجرای جالب پرسپولیسی‌شدن پایان رأفت/ ممکن بود سر از استقلال و سپاهان در بیاورد!

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می‌گوید هدفش از انتخاب این تیم، این بوده که به پیراهن تیم ملی برسد.

به گزارش فوتبالی، پایان رأفت، مهاجم سابق باشگاه پرسپولیس در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 شمسی است که طلایی‌ترین دوران فوتبالش را در جمع قرمزها گذراند.

او پس از درخشش با پیراهن ملوان، با نظر علی پروین، سرمربی آن روزهای پرسپولیس به عضویت قرمزهای تهران درآمد و جمعا حدود 3 سال برای این تیم به میدان رفت و در این مدت آمار خوبی از خود برجای گذاشت.

اما نکته جالب اینجاست که رأفت برخلاف خیلی از بزرگان پرسپولیس، از کودکی طرفدار پرسپولیس نبوده و علاقه شدید به پوشیدن پیراهن تیم ملی او را در این مسیر قرار داده است. به گفته خودش، او هنگام دریافت پیشنهاد از پرسپولیس به طور همزمان از سپاهان هم پیشنهادی با مبلغ بالاتر داشته ولی درنهایت تصمیم گرفته شاگرد علی پروین بشود.

رأفت در گفت‌وگویی که امروز با خبرگزاری مهر انجام داده، ماجرای دریافت پیشنهاد از سوی پرسپولیس را اینگونه شرح داده است: «خب من که آن زمان موبایل نداشتم. به غفورخان جهانی گفته بودند و ایشان هم به خدا بیامرز جاوید جهانگیری گفته بود که علی پروین پایان را می خواهد. علی آقا سیستم بازیکن فیزیکی و غیرتی دوست داشت. آن زمان هم اردویی نبود و علی آقا می گفت مثلا روز بازی ساعت ۳ در رختکن باشید. فقط برای بازی مقابل استقلال بود که ۲ روز به اردو می رفتیم. خلاصه علی آقا بازی های من را دیده بود. من هم دنبال فوتبال بودم و می خواستم به تیم ملی برسم.»

او در پاسخ به این سوال که از بچگی طرفدار پرسپولیس بوده یا خیر، می‌گوید: «نه! من می خواستم به تیم ملی برسم. آن زمان در ملوان بودم و اولین گلم را هم به امید هرندی زدم. باور کنید آرزویم این بود که روی نیمکت ذخیره های ملوان بنشینم. اینقدر این تیم ابهت داشت و البته هنوز هم دارد. در شمال فقط یک ملوان بود و بس. البته نساجی هم بود اما مثل ملوان نمی شد. در بین این آرزوها سرباز شدم و رفتم منطقه جنگی در سردشت. من عضو لشگر ۲۵ نیروهای مخصوص و کماندو بودم.»

"اگر آن زمان استقلال تماس می گرفت، ممکن بود استقلالی شوی؟" رأفت در واکنش به این سوال پاسخ جالبی ارائه می‌دهد: «بله! ممکن بود. من از سپاهان هم پیشنهاد داشتم. احمد مومن زاده از سپاهان رفته بود استقلال و آنها به دنبال من بودند. ۱۵ میلیون تومان هم می دادند اما من با ۴ میلیون رفتم پرسپولیس. من می خواستم به تیم ملی برسم.»

7474