مقدماتی جام ملت‌های اروپای زنان؛ شکست انگلیس مقابل فرانسه

مقدماتی جام ملت‌های اروپای زنان؛ شکست انگلیس مقابل فرانسه

پایگاه خبری فوتبالی- مرحله انتخابی جام ملت های فوتبال اروپا در بخش زنان، دیشب برگزار شد که در مهمترین رقابت انگلیس که آخرین قهرمان یورو در بخش زنان است مقابل فرانسه شکست خورد.

به گزارش فوتبالی، سومین هفته از مرحله گروهی انتخابی جام ملت های زنان اروپا دیشب در گروه های مختلف برگزار شد. 

در مهم ترین دیدار دیشب تیم های ملی فوتبال زنان فرانسه و انگلیس در ورزشگاه اختصاصی نیوکاسل در کشور انگلیس به مصاف هم رفتند که در این دیدار حساس شاگردان هروه رنارد در تیم ملی زنان فرانسه با نتیجه دو بر یک انگلیس را در شبی که سارینا ویگمن سرمربی این تیم برای پنجاهمین بار روی نیمکت نشسته بود شکست دادند و با ۹ امتیاز صدرنشین گروه سه شدند. این اولین باخت انگلیس در مراحل مقدماتی یورو از سال ۲۰۰۰ بود. در همین گروه سوئد هم با ۳ گل ایرلند را شکست داد و با ۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

در دیگر دیدار های مهم دیشب اسپانیا با گل های هرموسو و‌کالدنتی دو بر صفر دانمارک را شکست داد. آلمان هم با نتیجه چهار بر یک لهستان را از پیش روی برداشت. هلند هم در شبی که لیکه مارتنز آخرین بازی خود را برای این تیم انجام داد با یک گل فنلاند را شکست داد و دیدار ایتالیا و نروژ هم به تساوی بدون گل انجامید.

مرحله مقدماتی جام ملت های اروپای زنان در سه لیگ A, B, C برگزار می شود که لیگ های A و B چهار گروه دارند و لیگ C را پنج گروه تشکیل داده است. تیم های اول و دوم چهار گروه لیگ A به صورت مستقیم به جام ملت ها صعود می کنند و تیم های سوم و چهارم این لیگ باید با تیم های اول و دوم لیگ B بازی کنند تا تکلیف ۱۶ تیم صعود کننده به یورو ۲۰۲۵ زنان که در کشور سوییس برگزار می شود مشخص شود.

6001