بدشانسی عجیب خورشیدی؛ با قضاوت دربی 4.2 میلیون تومان ضرر کرد!

بدشانسی عجیب خورشیدی؛ با قضاوت دربی 4.2 میلیون تومان ضرر کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- سوت زدن در فینال جام حذفی فصل گذشته برای داور آن مسابقه اصلا خوش‌یمن نبوده است.

به گزارش فوتبالی، یکی از بحث‌های مهم در فوتبال ایران مربوط به میزان دستمزد داوران است. به نظر می‌رسد دستمزد داوران تناسبی با درآمد سایر افراد مرتبط با این ورزش ندارد و به همین دلیل هم هست که گاهی شنیده می‌شود به یک داور پیشنهاد رشوه سنگینی داده شده است.

همین امسال سقف پرداخت حق‌الزحمه برای داوران لیگ برتری 6 میلیون تومان به ازای هر بازی بوده است. در لیگ بیست و سوم بیژن حیدری با 16 قضاوت، بیشتری فعالیت را داشته است و دریافتی او که از همه داوران بیشتر بوده است 96 میلیون تومان محاسبه شده است. این مبلغ برای یک فصل قضاوت اصلا مبلغ بالایی نیست.

اما داوری مثل اشکان خورشیدی که از داوران خوب و باسابقه فوتبال ایران هم هست این فصل فقط 6 بازی را سوت زده است! دلیل تعداد کمِ قضاوت‌های او در این فصل هم اتفاق عجیبی بود که در دربی فینال جام حذفی در دهم خرداد سال گذشته برای او افتاد.

خورشیدی با تصمیم کمیته داوران به عنوان داور بازی فینال جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال معرفی شد. در دقیقه 81 بازی اشکان خورشیدی دچار مصدومیت شد و مصدومیت او به قدری شدید بود که نتوانست به قضاوت مسابقه ادامه بدهد و محمد حسین زاهدی فرد ادامه بازی را سوت زد.

سقف پرداخت حق‌الزحمه برای داوران در فصل گذشته 4.8 میلیون تومان بود و خورشیدی هم بابت قضاوت دربی همین مبلغ را گرفت اما او شب گذشته در برنامه شبهای فوتبالی اعلام کرد که برای معالجه پای مصدومش حدود 9 میلیون تومان هزینه کرده است!

ظاهرا عضله دوقلوی پای خورشیدی در آن مسابقه پاره شده بود و مداوای این مصدومیت هزینه زیادی برای او ایجاد کرد. در واقع خورشیدی با قضاوت دربی حدود 4.2 میلیون تومان هم متضرر شد و هزینه درمان مصدومیتش کرد.

البته این تنها ضرر خورشیدی از قضاوت دربی نبوده است. چون مداوای پای مصدوم او زیاد طول کشید و خورشیدی بخش زیادی از نیم‌فصل لیگ بیست و سوم را به دلیل همین مصدومیت از دست داد و طبیعتا دستمزد زیادی هم نصیبش نشد!

1359