آرامش قبل از طوفان؛ در نشست خبریِ اوسمار خبری از حاشیه نبود

آرامش قبل از طوفان؛ در نشست خبریِ اوسمار خبری از حاشیه نبود

پایگاه خبری فوتبالی- خبرنگاران حاضر در نشست خبریِ اوسمار ویرا نتوانستند این مربی را به چالش بکشند.

به گزارش فوتبالی، ساعتی قبل نشست خبری قبل از بازی پرسپولیس و مس رفسنجان در سالن کنفرانس سازمان لیگ برگزار شد و اوسمار ویرا سرمربی برزیلی پرسپولیس در این محل روبروی خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات آنها پاسخ داد.

این مسابقه یکی از مسابقات هفته آخر لیگ برتر است که فردا از ساعت 19:00 و همزمان با 7 بازیِ دیگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. پرسپولیس با 65 امتیاز در صدر جدول است و در صورتی که فردا موفق شود مس رفسنجان را شکست بدهد بدون توجه به نتایج سایر مسابقات، قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

با توجه به حساسیت مسابقات فردا و هیجانی که در هفته‌های آخر لیگ برتر وجود دارد پیش‌بینی می شد که نشست خبری امروز اوسمار ویرا پر از صحبت‌های جنجالی و حاشیه‌ای باشد. اما این اتفاق اصلا نیفتاد و برعکسِ تصورات، شاهد یکی از آرام‌ترین نشست‌های خبری اوسمار بودیم.

در واقع نکته اصلیِ این نشست همین بود که هیچ حاشیه‌ای نداشت. البته این طور نبود که خبرنگاران در این زمینه کم‌کاری کنند و سوال حاشیه‌ای و جنجالی نپرسند. اتفاقا سوالات جنجالی زیادی هم پرسیده شد اما اوسمار در آستانه حساس‌ترین بازیِ فصل، آگاهانه تصمیم گرفت هیچ حرف جنجالی و حاشیه‌ای نزند. البته نشست‌های خبری قبلی‌ اوسمار هم کم‌حاشیه بود و شاید می‌شد در حرفهایش یکی دو جمله که قابلیت تیتر شدن داشته باشد پیدا کرد اما در نشست خبری امروز از همان یکی دو جمله هم خبری نبود!

وقتی یکی از خبرنگاران نظر اوسمار را درباره صحبت‌های جواد نکونام سرمربی استقلال پرسید اوسمار گفت: «ما با حرف‌هایی که نزدیم جواب‌مان را دادیم. اگر حریف در مورد مسائل فنی چیزی بگوید می‌توانیم جواب بدهیم و صحبت کنیم اما در مورد مسائلی که فنی نیست و فوتبالی نیست، نباید جواب بدهیم و جواب‌مان و نتایج‌مان مشخص است.»

حتی وقتی خبرنگاری مشخصا درباره نظر نکونام راجع به اشتباه مدافعان شمس آذر در صحنه گل اول پرسپولیس به این تیم پرسید اوسمار گفت: «از خودشان بپرسید، من نمی‌دانم!» در این لحظه بود که خبرنگاران از به دام انداختن اوسمار و گرفتن یک جمله جنجالی از او کاملا ناامید شدند.

خیلی روشن است که اوسمار درباره نشست خبری امروز از قبل تصمیمش را گرفته بود و نمی‌خواست هیچ جمله جنجالی و حاشیه‌ای را به زبان بیاورد. او بنا را بر این گذاشته بود که آرامش تیمش را قبل از طوفانی که فردا در فوتبال ایران به راه می‌افتد حفظ کند و تمرکز خودش و بازیکنانش را به هم نزند.

به هر حال فردا استرس و هیجان زیادی بر ورزشگاه آزادی حاکم است و در این ورزشگاهِ لبریز از تماشاگر هر چقدر بازیکنان تمرکز بیشتری داشته باشند بهتر می‌توانند کارشان را انجام بدهند. اوسمار متوجه این مساله هست و آخرین نشست خبری قبل از مسابقات تیمش را با همین هدف در کمال آرامش برگزار کرد.

1359