تنها انگیزه تراکتور؛ دستیابی به بهترین امتیاز تاریخ زنوزی

تنها انگیزه تراکتور؛ دستیابی به بهترین امتیاز تاریخ زنوزی

پایگاه خبری فوتبالی - تراکتور در صورت کسب پیروزی در بازی خارج از خانه برابر صنعت نفت، به بیشترین امتیاز ممکن در دوران مالکیت زنوزی خواهد رسید.

به گزارش فوتبالی، تراکتور این فصل با حذف از جام حذفی و قرارگیری در رتبه چهارم جدول باز هم نتوانست هوادارانش را راضی کند و شاهد اعتراضات زیادی به سیستم مدیریتی و البته بازیکنان این تیم توسط تی‌تی‌ها بودیم و حتی دوباره بحث تکراری واگذاری این باشگاه توسط محمدرضا زنوزی هم مطرح شد.

با این حال تراکتور این فصل در صورت اینکه بتواند در بازی خارج از خانه در آبادان مقابل صنعت نفت سقوط کرده به پیروزی برسد، بیشترین نرخ امتیازگیری در دوران مالکیت خصوصی خود را خواهد داشت.

تراکتور در اولین سال مالکیت زنوزی در لیگ هجدهم با کسب ۵۲ امتیازدر رتبه پنجم جای گرفت تا حتی سهمیه آسیایی هم کسب نکند. همان سالی که زنوزی، سه کاپیتان تیم ملی یعنی اشکان دژآگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی را برای تیمش خرید اما حواشی این تیم پس از باخت به سپیدرود زحمات کل فصل را بر باد داد.

اما در لیگ نوزدهم تی‌تی‌ها با کسب ۵۰ امتیاز توانستند در رتبه چهارم جای گرفته و بالاتر از سپاهان ۴۹ امتیازی باشند. با اینکه شمار امتیازات تراکتور این فصل پایین تر بود ولی رتبه جدولی بهتری از لیگ هجدهم داشت و البته پرشورها همان سال با شکست دادن استقلال، موفق به کسب قهرمانی جام حذفی هم شدند.

لیگ بیستم تراکتور امتیازات کمتری به دست آورد و حاصل زحمات آن تیم کسب ۴۵ امتیاز از ۳۰ بازی بود ولی رتبه این تیم باز هم چهارم جدول ماند. البته در آن سال تیم تبریزی موفق به کسب سهمیه پلی آف آسیایی هم نشد.

لیگ بیست و یکم اما برای تراکتور فاجعه بود و این تیم از خطر سقوط گریخت. تی‌تی‌ها با تحمل فصلی پر از غصه و ناراحتی با کسب ۳۱ امتیاز در رتبه سیزدهم جای گرفتند تا نتیجه فصل آن ها فقط از سقوط جان سالم به در بردن، باشد.

فصل گذشته اما روند امتیازگیری تراکتور بهتر شد و این تیم توانست مشابه فصل اول مالکیت زنوزی امتیاز بگیرد و ۵۲ امتیاز جمع کرد. با این حال باز هم تراکتور پشت سد استقلال، پرسپولیس و سپاهان ماند و رتبه‌ای بهتر از چهارمی به دست نیاورد.

این در حالی است که تراکتور در دوران مالکیت قبل زنوزی، در دورانی که لیگ برتر شانزده تیمی بوده، در لیگ چهاردهم با هدایت رسول خطیبی و تونی اولیویرا ۵۸ امتیاز کسب کرده و نائب قهرمان شد و در لیگ شانزدهم با هدایت امیر قلعه نویی با کسب ۵۶ امتیاز در رتبه سوم جای گرفت اما بهترین امتیاز این تیم در دوران زنوزی کسب ۵۲ امتیاز بوده و بهترین رتبه هم رتبه چهارم جدول بوده است.

تراکتوری‌ها البته زمانی که لیگ برتر هجده تیمی بود هم در لیگ دوازدهم با ۶۵ امتیاز دوم شدند و در لیگ یازدهم با هدایت قلعه نویی و کسب ۶۶ امتیاز نائب قهرمان شدند تا بیشترین امتیاز ممکن را کسب کرده باشند.

حال تی‌تی ها این فرصت را دارند با کسب برد در بازی فردا ۵۴ امتیازی شوند و بیشترین امتیاز تاریخ در دوران مالکیت زنوزی را بگیرند. البته این موضوع باعث ارتقای رتبه آن‌ها نخواهد شد تا بهترین رتبه تراکتور با زنوزی همان مقام چهارمی باشد.

حامد حاجی محمدی

1997