اختصاصی/ اولین گفت و گوی سهیل مهدی پس از ترک سازمان لیگ: رفتم تا خدشه‌ای به لیگ برتر وارد نشود!

اختصاصی/ اولین گفت و گوی سهیل مهدی پس از ترک سازمان لیگ: رفتم تا خدشه‌ای به لیگ برتر وارد نشود!

پایگاه خبری فوتبالی- سهیل مهدی یکی از متهمان پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان در گفت‌وگوی کوتاه با پایگاه خبری فوتبالی درباره وضعیت فعلی‌اش توضیحاتی داد.

به گزارش فوتبالی، پس از انتشار نام برخی از مدیران و مسئولان فوتبالی و فعالان رسانه‌ای در هفته های اخیر، فوتبال باشگاهی ایران درگیر پرونده‌ای شبیه به کالچوپولی در فوتبال ایتالیا شد تا پیش از پایان لیگ حواشی متفاوتی از فوتبال را شاهد باشیم. باشگاه مس رفسنجان متهم ردیف اول این فساد است که البته تمام این ماجراها مربوط به فعالیت‌های این باشگاه در سال 1400 است.

خوشبختانه نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی برخلاف فصول گذشته و سالیان پیش، این بار به طور جدی این موضوع را بررسی می‌کنند. در همین راستا، فوتبالی با سهیل مهدی تماس گرفت تا از آخرین وضعیت او و پرونده با خبر شود.

سهیل مهدی رییس سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ است که هم اکنون از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تا مشخص شدن تکلیف پرونده، به حالت تعلیق درآمده است هر چند مهدی می گوید خودش، خودش را تعلیق کرده و به این حالت درآورده است! او پس از فاش شدن ماجرای فساد مس رفسنجان، هم چند روزی بر سر کارش حاضر شده بود، اما با فشار رسانه ها او دیگر به سازمان لیگ هم نمی رود.

مهدی درباره حضورش در سازمان لیگ گفت: «تا رسیدگی دستگاه قضا به این پرونده، قرار شد که به محل کارمان نرویم و در سازمان لیگ حضور نداشته باشیم.» او در پاسخ به این سوال که «آیا الان در حالت تعلیق قرار دارید؟» گفت: «این انتخاب شخصی بنده بود تا برای آرامش این روزهای فوتبال و هفته‌های پایانی لیگ برای جلوگیری از حواشی و خدشه‌دار کردن برگزاری لیگ از این فضا دور باشم.»

از او پرسیدیم «یعنی اگر شرایط فراهم بود شما به کار خودتان ادامه می دادید؟» مهدی در پاسخ به این سوال گفت: «بحث شرایط حضور نیست، به هر حال اتهامی به من زده شده است و این پرونده باید به مرحله‌ای برسد که به این موضوع در چهارچوب قانون رسیدگی شود و بنده هم در خدمت دستگاه قضا هستم. این کناره گیری من از فوتبال هم به همین علت بود تا خدشه‌ای به بدنه فوتبال وارد نشود.»

مهدی درباره این که آیا واقعا هدیه‌ای از باشگاه مس رفسنجان دریافت کرده که حالا متهم شده پاسخ مشخصی نداد: «این موضوع به من، شما و رسانه مربوط نیست و اجازه بدهید که توسط سازمان‌های قضایی کشور جلو برود. الان 20 روز است که به من تهمت فاسد فوتبال می‌زنند و صحبت‌هایی به من تحمیل می‌شود. ولی من به همه آنها احترام می‌گذارم آن هم تا زمانی که تمام موضوع شفاف شود. به نظر من قبل از اینکه این ماجراها به فضای رسانه‌ای برود باید در چهارچوب قانون به آن رسیدگی شود و بعد از آن من در خصوص این موضوع توضیحاتی را ارائه خواهم داد.»

مهدی در پاسخ به ای سوال که آیا از دیگر متهمان پرونده خبر داد یا نه گفت:«خودشان می‌دانند! این مساله به من مربوط نمی‌شود و اجازه بدهید خودشان بگویند. من خیلی بتوانم هنر کنم فقط می‌توانم فضای آرامی برای خانواده خودم مهیا کنم که در این مدت به خاطر من بیش از همه متضرر شده‌اند و حداقل به احترام خانواده‌های ما اجازه بدهید این موضوع در فضای آرامی حل و فصل شود.»

مهدی در پایان درباره این که در این پرونده به عنوان متهم احضار شده یا به عنوان مطلع گفت: «طبق گفته دستگاه قضا بنده جزو متهمان این پرونده هستم و این اتهام به من زده شده است.»

گفت و گو از سعید طالعی/ پایگاه خبری فوتبالی

1229