سوت پرسپولیس و مس به عرب‌براقی رسید؛ آن سوتی وحشتناک تاریخی

سوت پرسپولیس و مس به عرب‌براقی رسید؛ آن سوتی وحشتناک تاریخی

پایگاه خبری فوتبالی- کمیته داوران، امیر عرب‌براقی را مامور قضاوت رویارویی هفته پایانی پرسپولیس و مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی کرد. انتخاب عجیب و بحث‌برانگیزی که در بازی برگشت فصل قبل دو تیم، ثابت کرد عرب براقی قوانین داوری را فراموش کرده است! 

به گزارش فوتبالی، داور تهرانی 31 ساله‌ای که قصه خط خوردنش از لیست بین‌المللی داوران در دوران فریدون اصفهانیان، حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرده بود، این فصل 12 بازی را قضاوت کرده و چنین کارنامه‌ای را رقم زده است: 39 اخطار، 2 اخراج مستقیم و اعلام 3 ضربه پنالتی. در این 12 بازی، 4 بار تیم میزبان برده و 4 بار تیم مهمان و 4 بازی هم بدون برنده تمام شده است.

عرب‌براقی این فصل، 2 بازی پرسپولیس را سوت زده است: برد یک صفر برابر تراکتور و تساوی دور رفت با استقلال خوزستان که هر 2 بیرون از تهران بود. او، داور شکست 2 صفر مس رفسنجان در خانه گل‌گهر هم بوده است.

عرب‌براقی 56 بازی را در تاریخ لیگ برتر سوت زده است. او در این بازیها، 202 اخطار داده، 11 بار از کارت قرمز استفاده کرده شامل 6 اخراج مستقیم و اعلام 9 ضربه پنالتی. 

در کارنامه عرب‌براقی، قضاوت 9 بازی پرسپولیس در همه رقابتها دیده می‌شود که فقط کمتر از داوری او برای گل‌گهر (12) و صنعت نفت (10) و به اندازه سپاهان (9) است. پرسپولیس با او هرگز نباخته و 6 برد و 3 مساوی دارد. عرب‌براقی 10 اخطار به بازیکنان پرسپولیس داده و 2 بار هم به سود آنها، پنالتی گرفته است.

8 بازی مس رفسنجان در همه رقابتها با قضاوت عرب‌براقی برگزار شده است. آنها با سوت این داور تهرانی 4 برد، 2 مساوی و 2 باخت کسب کردند و 13 اخطار گرفتند و یک بازیکن‌شان هم اخراج شده است. مس رفسنجان در 4 بازی آخرش با قضاوت عرب‌براقی، برنده نشده و هر 2 تای آخر را باخته است.

عرب‌براقی بازی برگشت مس رفسنجان و پرسپولیس را در لیگ 22 سوت زد. در آن بازی، یکی از عجیب‌ترین اشتباهات داوری تاریخ لیگ برتر رقم خورد. خطای رامتین سلیمان‌زاده روی مهدی عبدی بیرون از محوطه جریمه رخ داد و تصمیم درست داوری، اخراج بود. عرب‌براقی اما جز اخراج بازیکن مس، خطا را داخل محوطه جریمه برد و توپ را روی نقطه پنالتی کاشت و همان سوتی مرگبار، تک گل بازی را رقم زد.

* قضاوت برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر

  لیگ 19: سایپا صفر- پرسپولیس 2

  لیگ 20: صنعت نفت صفر- پرسپولیس صفر

  لیگ 20: پرسپولیس 2- آلومینیوم صفر/ یک کارت زرد

  لیگ 21: پرسپولیس 2- نساجی یک/ 2 کارت زرد

  لیگ 22: آلومینیوم صفر- پرسپولیس یک/ یک کارت زرد

  لیگ 22: سپاهان صفر- پرسپولیس صفر/ یک کارت زرد

  لیگ 22: مس رفسنجان صفر- پرسپولیس یک/ 3 کارت زرد و اعلام یک پنالتی (ضربه ولسیانی، گل شد)

  لیگ 23: تراکتور صفر- پرسپولیس یک

  لیگ 23: استقلال خوزستان 2- پرسپولیس 2/ 2 کارت زرد و اعلام یک پنالتی (ضربه کنعانی‌زادگان، گل شد)

* قضاوت برای مس رفسنجان در تاریخ لیگ برتر 

  لیگ 20: مس رفسنجان یک- سایپا صفر/ 2 کارت زرد

  لیگ 20: ذوب‌آهن صفر- مس رفسنجان یک/ 2 کارت زرد

  لیگ 21: هوادار یک- مس رفسنجان یک/ 2 کارت زرد

  لیگ 22: استقلال صفر- مس رفسنجان صفر/ یک کارت زرد

  لیگ 22: مس رفسنجان صفر- پرسپولیس یک/ 2 کارت زرد، یک کارت قرمز (رامتین سلیمان‌زاده) و یک پنالتی برای رقیب (گل شد)

  لیگ 23: گل‌گهر 2- مس رفسنجان صفر

5390