نادی: هنوز امید کسب سهمیه المپیک در والیبال وجود دارد

نادی: هنوز امید کسب سهمیه المپیک در والیبال وجود دارد

پایگاه خبری فوتبالی- المپیک امید دارم چون چهار تیم به المپیک خواهند رفت.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی والیبال ایران در چهار دیدارش در هفته اول لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ برابر تیم‌های صربستان، ‌ایتالیا، ‌کوبا و آرژانتین شکست خورد و به جایگاه شانزدهم (آخر) رنکینگ جهانی سقوط کرد. ایران در هفته دوم برابر برزیل، ژاپن، ترکیه و بلغارستان قرار خواهد گرفت.

علیرضا نادی در گفت‌وگویی درباره عملکرد تیم ملی والیبال در هفته اول این رقابت‌ها گفت: انتظار برد تیم ملی را در اولین بازی (صربستان) داشتم. صربستان، آمریکا (با تیم اصلی نیامده)، آرژانتین و ترکیه تیم‌هایی هستند که می‌توانیم آنها را شکست دهیم اما متاسفانه شروع خوبی نداشتیم. بازی بدی هم مقابل ایتالیا داشتیم. برابر کوبا بهتر شدیم و کم‌کم مقابل آرژانتین پیشرفت کردیم. به نظر من رفته‌رفته تیم شرایط خوب خودش را به دست می‌آورد. امید دارم تیم ملی در هفته دوم شکل بازی با آرژانتین را حفظ کند و بتواند چند بازی را ببرد.

او در پاسخ به سوالی درباره هفته دوم این رقابت‌ها و هدف تیم ملی و وضعیتش با توجه احتمال منتفی‌شدن حضور تیم ملی والیبال در بازی‌های پاریس و از دست رفتن روحیه بازیکنان گفت: طبیعتا همه ناراحتند چون باخت همیشه ناراحت‌کننده است اما اکنون باید برای حفظ رنکینگ و امتیاز تلاش کنیم. سال بعد مجددا در لیگ جهانی هستیم و همین تیم‌ها حضور دارند. بنابراین باید سعی کنیم سال آینده امتیاز از دست ندهیم و به رده پایین‌تر سقوط نکنیم. هنوز هم به کسب سهمیه المپیک امید دارم چون چهار تیم به المپیک خواهند رفت. اکنون باید سعی کنیم در کنار کسب سهمیه المپیک، طوری بازی کنیم که در رنکینگ خیلی افت نکنیم. بازیکنان برابر آرژانتین فقط با دو - سه اشتباه باختند و فکر می‌کنم اگر فرم بازی با آرژانتین حفظ شود برنده خواهیم بود. آن سیستم برای من امیدوارکننده بود.

نادی درباره هفته دوم رقابت‌ها و اولین دیدار تیم ملی ایران برابر ژاپن آن هم در خانه و خاطره باخت‌های اخیر مقابل این تیم گفت: پیش‌بینی این بازی بازی سخت است. ژاپن در فرم خوب و ایده‌آلی است. آنها در هفته اول هم بازی خوبی انجام دادند و کوبا را که تیم مدعی و قدری هم بود شکست دادند. سخت است اما اگر بتوانیم سیستم بازی با آرژانتین و همان تلاش را داشته باشیم می‌توانیم برنده باشیم. در بازی‌های قبلی تلاشی برای برد نبود اما در دیدار آرژانتین هدف پیروزی بود. ژاپن میزبان است. شرایط خودش را دارد اکنون هم که پشت خط زن و همه بازیکنانشان در فرم خوبی‌اند. بازی خیلی سختی است اما گاهی تیم ما کارهایی می‌کند که غیر قابل پیش‌بینی است. باید منتظر بازی خوبی از بازیکنان باشیم.

ژاپن رقیب والیبال ایران در آسیاست. آیا همین نکته سبب فشار و اضطراب بازیکنان نمی‌شود؟ نادی پاسخ داد: «چرا اما بازیکنان باید به فکر ارائه یک بازی خوب باشند. اکنون با باخت‌هایی که داشتیم باید کمی راحت‌تر بازی کنیم و از بازی لذت ببریم. باید به فکر این باشیم که بازی به بازی برنده شویم. بازیکنان باید به المپیک فکر نکنند و بازی خوبی را ارائه دهند. حتما بازی خوب و جنگیدن، پیروزی هم دارد.

نادی درباره پائز و اینکه در هفته اول ترکیب ثابتی برای تیم نداشت، گفت:‌ او دیر اضافه شد و زمان کمی برای شناخت نفرات و رسیدن به ترکیب دلخواه داشت. باید کادر فنی خصوصا مربیانی که قبلا با تیم ملی کار کرده‌اند بیشتر کمک کند. رفته‌رفته دیدیم که او شناخت بیشتری نسبت به بازیکنان پیدا کرد و کم‌کم ترکیب را می‌شناسد. زمان باعث می‌شود تیم را بهتر درک کند.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال افزود: پائز سابقه دارد، قبلا کار کرده و از نظر اخلاقی هم نشان داده که می‌تواند ارتباط خوبی برقرار کند اما به نظر می‌رسد در کار و هماهنگی و یکی‌کردن هدف تیم باید بیشتر کار کند.

9098