هوش مصنوعی برای تشخیص آفساید در لیگ برتر انگلیس استفاده می شود

هوش مصنوعی برای تشخیص آفساید در لیگ برتر انگلیس استفاده می شود

پایگاه خبری فوتبالی- سازمان لیگ برتر انگلیس قصد دارد از هوش مصنوعی در فوتبال استفاده کند‌.

به گزارش فوتبالی، مطابق خبر نشریه دیلی میل قرار است استفاده از هوش مصنوعی در سیستم آفساید به کمک داوران در لیگ برتر انگلیس بیاید. در حالی که سیستم آفساید نیمه‌ خودکار از فصل جدید به لیگ برتر انگلیس اضافه میشود ، تیم‌های لیگ برتری انگلیس بر روی اتفاقی جدید توافق کردند که در آن از هوش مصنوعی برای تعیین آفساید استفاده شود.

سیستم جدید بیش از ۲۰۰ بار در ثانیه ۱۰ هزار نقطه داده را در بدن هر بازیکن ثبت می کند که در تعیین آفساید بسیار دقیق‌ تر از سیستم های دیگر عمل می کند. قرار است پس از یکی از وقفه‌ های فیفا دی پاییزی امسال از این سیستم استفاده شود و مسئولان لیگ برتر انگلیس امیدوار هستند که تاخیرهای تصمیم‌گیری اتاق وار در مورد آفساید را به طور متوسط ۳۱ ثانیه کاهش دهد و به این ترتیب مشکلات فصل گذشته تیم های لیگ برتر انگلیس که باعث اعتراض بسیاری از نام های بزرگ شده بود کاهش پیدا کند.

خطاهای سیستم وار و داوری علی رغم بررسی ها وقت گیر باعث شد تا کار حتی تا آستانه تعطیلی استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی هم پیش برود اما در نهایت این طرح رای نیاورد و حالا قرار است که هوش مصنوعی این بار در تشخیص آفساید به کمک فوتبال انگلیس بیاید.

۱۰۰۹