زنان ایران- بلاروس؛ ششمین تقابل دو ‌تیم

زنان ایران- بلاروس؛ ششمین تقابل دو ‌تیم

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال زنان ایران از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه فردا در دیداری دوستانه به مصاف بلاروس می رود تا ششمین تقابل دو تیم رقم بخورد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال زنان ایران که پس از مقدماتی المپیک به حال خود رها شده بود فردا پس از مدت ها در دیداری دوستانه به مصاف بلاروس می رود. بلاروسی که حریفی آشنا برای تیم ملی فوتبال زنان ایران است.

ایران و بلاروس تاکنون پنج بار به مصاف هم رفته اند که بلاروسی ها سه بار پیروز شده اند، یک دیدار را ایران برده است و یک دیدار هم به تساوی کشیده شده است.

نخستین بار ایران و بلاروس در اسفند ماه سال ۹۷ به مصاف هم رفتند که بلاروس در آن دیدار با یک گل پیروز شد. چند روز بعد دوباره این دو تیم با یکدیگر دیدار کردند که باز هم بلاروس با نتیجه دو بر یک پیروز شد. تک گل ایران در آن مسابقه توسط سارا قمی به ثمر رسید. هر دو دیدار در ورزشگاه آرارات تهران برگزار شد و سرمربی ایران مریم آزمون بود.

سه سال بعد در خرداد ماه هزار و چهارصد تیم ملی فوتبال زنان ایران در حالی که بیشتر از دو سال بازی ملی نداشت در بلاروس به مصاف این تیم رفت که شاگردان مریم ایراندوست با شش گل مغلوب شدند تا بدترین شکست ایران مقابل بلاروس رقم بخورد.

زنان ایران و بلاروس دو بار دیگر در آبان سال ۱۴۰۱ به مصاف هم رفتند. این بار نوبت ایران بود تا در دیدار اول با یک گل بلاروس را شکست دهد و نخستین بردش مقابل این تیم را کسب کند. دو تیم دو روز بعد از این مسابقه بار دیگر با هم دیدار کردند که آن مسابقه به تساوی یک بر یک رسید. سرمربی تیم ملی در آن دو مسابقه مریم آزمون بود.

حالا ایران و بلاروس در روز های دهم و سیزدهم خرداد دو بار دیگر با هم به رقابت می پردازند و باید دید چه نتیجه ای در این دو‌ مسابقه حاصل می شود.

6001