اعتراف جالب شجاع: نه مالک و نه هواداران؛ ما بازیکنان مقصریم!

اعتراف جالب شجاع: نه مالک و نه هواداران؛ ما بازیکنان مقصریم!

پایگاه خبری فوتبالی - شجاع خلیل‌زاده از ماندگاری خود در تراکتور برای فصل بعد خبر داد.

به گزارش فوتبالی، شجاع خلیل‌زاده با وجود مصدومیتی که داشت، خود را به بازی با ملوان رسانده بود تا در آخرین بازی خانگی فصل تیمش که در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار می‌شد، حضور داشته باشد. کاپیتان تراکتور اما در پایان بازی صحبت های جالبی داشت و عنوان داشت نه مالک و نه هواداران، بلکه بازیکنان مقصر نتایج هستند و خود او از همه مقصرتر است!

کاپیتان تراکتور با هدف قرار دادن برخی صفحات مجازی چنین گفت: «هواداران از اول فصل از ما حمایت کردند. من به عنوان کاپیتان تیم از هواداران یک خواهش دارم؛ بازیکنان تیم همه جوان هستند و در فضای مجازی حضور دارند. یک سری پیج‌ها تیم را اذیت می‌کنند و بین هواداران و بازیکنان تفرقه می‌اندازند. هواداران بدانند که بازیکنان با جان و دل بازی می‌کنند. کم کاری‌هایی بود اما نمی‌شود همه را تقصیر بازیکن انداخت. اتفاقاتی افتاد که دو طرفه بود‌. من از هواداران عزیز خواهش می‌کنم پشت تیم‌شان باشند. اصلا این فصل اشتباه از بازیکنان تیم بود و من به شخصه از هواداران تیم عذرخواهی می‌کنم. پشت مالک باشگاه باشند، چون از جیب هزینه می‌کند.»

خلیل‌زاده در ادامه اولین مقصر را خودش توصیف کرد: «همانطور که گفتم اشتباه از ما بود، نه از هواداران و مالک باشگاه. من به عنوان بازیکن می‌گویم اولین مقصر خود من هستم. امیدوارم سال آینده بازیکنان تلاش کنند تا چیزی را که هواداران لایق آن هستند، به آنها بدهیم. امیدوارم همه پشت تیم‌شان باشند. همه می‌آییم و می‌رویم. امثال ما خیلی آمده‌اند و رفته‌اند، ولی تراکتور همیشه بوده است. همه ایران مثال هواداران تراکتور را می‌زنند. من امیدوارم همه پشت تیم باشند و گول یک عده را که نمی‌توان به آنها گفت هوادار، نخورند. ما اینجا هستیم و برای پرچم تراکتور تلاش می‌کنیم و از جان‌مان مایه می‌گذاریم تا تیم نتیجه بگیرد.»

مدافع تی‌تی‌ها در ادامه با حمایت از محمدرضا زنوزی عنوان داشت که در زمان مالکیت قبلی هم حضور داشته و فضای اعتراضی هواداران را در آن دوران هم دیده است: «امسال هر اتفاقی افتاد، مقصر آن شخص بازیکن است. همه پشت هم باشیم و یک تیم خوب برای فصل آینده بسازیم. مالک باشگاه را حمایت کنید. دوستانه می‌گویم اگر آقای زنوزی خدایی نکرده تیم را رها کند، تراکتور آسیب می‌بیند. من در تراکتوری که دست سپاه بود، حضور داشتم. یک روز هواداران گفتند ما این تیم را نمی‌خواهیم. از ته قلبم می‌گویم تا وقتی آقای زنوزی هستند، استفاده کنید. هیچکس نمی‌آید از جیبش هزینه کند. من دلم برای ایشان می‌سوزد که یک نفر از جیب هزینه کند و فحاشی بشنود. من اینجا می‌بینم که هواداران واقعی تراکتور با جان و دل می‌آیند. من از اول فصل ۱۰ آمبولانس دیده‌ام؛ مقصرش ما هستیم، نه مالک باشگاه و هواداران. اول بازیکنان مقصر هستند که باید صدشان را برای نتیجه گرفتن تراکتور بگذارند.»

خلیل‌زاده در ادامه می‌گوید شاید برخی بازیکنان ندانند در چه تیمی بازی می‌کنند: «بازیکن و هوادار باید یکدل باشند و برای یک هدف بجنگیم. لیورپول، منچستر و خیلی‌ تیم‌ها ده سال قهرمان نشدند اما حمایت کردند. یک عده خیلی کم دنبال سوءاستفاده نباشند. من می‌گویم از بازیکن و مالک حمایت کنیم و همه کنار هم متحد باشیم‌. من دلم برای هواداران می‌سوزد. اولین کسی که از باخت ناراحت می‌شود، خود بازیکن است. من وقتی هوادار را می‌بینم که با آن شرایط که شاید پول بلیت هم نداشته باشد، می‌آید، دلم می‌سوزد‌. بازیکن این مسائل را می‌فهمد. شاید بعضی از بازیکنان ندانند در چه تیمی بازی می‌کنند و زمان ببرد تا متوجه شوند. من می‌فهمم در چه تیم بزرگی بازی می‌کنم اما برای بقیه بازیکنان زمان می‌برد تا متوجه شوند؛ الان فهمیده‌اند. دیدید که امروز ۱-۰ عقب افتادیم اما طوری بازی کردیم که اگر از اول فصل اینطور بودیم، الان برای قهرمانی می‌جنگیدیم. ما اول فصل را به خاطر اشتباهات از دست دادیم. بازی‌های رو در رو با تیم‌های بزرگ را باختیم. این هم برای همه بازیکنانی که اینجا بودند، تجربه شد.»

وی در پایان، فصل کنونی خود را از بهترین فصل های فوتبالی‌اش نامید: «من یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌ام را داشتم و این را مدیون تراکتورم. من مدیون مالک تیم هستم که من را اینجا آورد و پس از آن هم ممنون هواداران تراکتور هستم که از اول فصل تا الان پشت من بودند. من کاری به برخی افراد ندارم اما حس می‌کنم که هواداران تراکتور برای تیم‌شان جان می‌دهند. امیدوارم ما بازیکنان هم بفهمیم کجا و برای چه هوادارانی بازی می‌کنیم. امیدوارم جواب محبت‌هایشان را بدهیم.»

1997