دو ورزشگاه و دو جشن قهرمانی؛ کار برای سازمان لیگ سخت شد

دو ورزشگاه و دو جشن قهرمانی؛ کار برای سازمان لیگ سخت شد

پایگاه خبری فوتبالی- نبرد برای قهرمانی در لیگ بیست و سوم به هفته پایانی این مسابقات کشیده شد.

به گزارش فوتبالی، هفته بیست و نهم مسابقات لیگ برتر امروز برگزار شد. احتمال کمی وجود داشت که در صورت شکست استقلال مقابل گل گهر و پیروزی پرسپولیس در برابر شمس آذر تکلیف تیم قهرمان همین امروز مشخص شود و بازی‌های هفته آخر برای تعیین تیم قهرمان حالت تشریفاتی پیدا کند.

اما امروز هم استقلال موفق شد حریفش را شکست بدهد و هم پرسپولیس. به همین دلیل نبرد برای قهرمانی به هفته سی‌ام کشیده شد. جایی که روز شنبه آینده پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است و استقلال باید با پیکان بازی کند. فعلا قرار است این مسابقه در ورزشگاه دستگردی برگزار شود.

اما با روشن نشدن تکلیف لیگ در بازی‌های این هفته، کار سازمان لیگ در هفته آخر هم سخت شد. حالا سازمان لیگ باید حداقل در دو ورزشگاه تدارک مراسم قهرمانی را ببیند. چون هم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی شانس قهرمانی دارد و هم استقلال در ورزشگاه دستگردی.

البته امکان تغییر در ورزشگاه محل برگزاری بازی استقلال و پیکان وجود دارد. اما در اصل ماجرا هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند و استقلال در هر ورزشگاهی و در هر شهری بازی کند سازمان لیگ باید مقدمات برگزاری جشن قهرمانی در ان ورزشگاه را فراهم کند که این مساله سختی کار سازمان لیگ را مضاعف می‌کند.

البته سازمان لیگ سابقه انجام چنین کاری را دارد. آن هم در شرایط سخت‌تر. چند فصل پیش در روز آخر لیگ 4 تیم شانس قهرمانی داشتند و سازمان لیگ مجبور شد در 4 شهر مقدمات برگزاری جشن قهرمانی را فراهم کند. آن تجربه باعث شد سازمان لیگ برای چنین روزهایی پیش‌بینی لازم را داشته باشد و یقینا روز شنبه هم مشکلی در برگزاری جشن قهرمانی در هر کدام از ورزشگاه پیش نخواهد آمد.

1359