هشدار مجری فوتبال برتر؛ کوتاه نیایید، مس رفسنجان که از یوونتوس بزرگ‌تر نیست!

هشدار مجری فوتبال برتر؛ کوتاه نیایید، مس رفسنجان که از یوونتوس بزرگ‌تر نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- مدتی پیش ماجرای فساد در باشگاه مس رفسنجان افشا شد و با این اتفاق نام دو مدیر در سازمان لیگ و یک رییس کمیته در فدراسیون فوتبال و و همچنین چند فعال رسانه‌ای به عنوان متهم در این پرونده مطرح شد.

به گزارش فوتبالی، ماجرا فعلا باعث تعلیق فعالیت سه مدیر فوتبالی شده است و البته گفته می‌شود مسئولان همچنان در حال بررسی این پرونده هستند و به زودی افراد دیگری هم که در این فساد دست داشتند احضار و بازجویی خواهند شد.

بعد از افشاگری‌های اولیه انتظار می‌رفت پرونده با سرعت بیشتری پیگیری شود و اسامی افراد متخلف و تخلف آنها به صورت مشخص و رسمی اعلام شود. اما به نظر میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر، روند پیشرفت پرونده کمی کند است و همین باعث شده گمانه‌زنی‌های نامعتبر در این باره بیشتر شود.

شب گذشته محمد حسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر در اوایل برنامه‌اش به این مساله اشاره کرد و از این که این ماجرا کم کم فراموش شود ابراز نگرانی کرد. او در یک مونولوگ طولانی به بخش‌هایی از پرونده اشاره کرد و از مسئولان خواست بدون هیچ تعارفی متخلفان را محکوم کنند. 

میثاقی در این مونولوگ طولانی گفت: «ما منتظر اتفاقات بعدی هستیم. نباید این مساله فراموش شود. ماجرای اریک بانیاما (بازیکن گل‌گهر) را یادتان هست؟ مگر نمی‌گفتند جعل صورت گرفته است؟ جزییاتی مثل یک گوشی موبایل شیائومی در هنگ کنگ و یک نامه جعلی در تهران با سربرگ فدراسیون فوتبال گابن را همه می‌دانند. الان کسی که آن جعل را انجام داد کجاست؟ چه می‌کند؟ کاغذهای عجیبی که در رختکن ورزشگاه فولادشهر (متعلق بع باشگاه ذوب آهن اصفهان) پیدا شد چه بود؟ مگر نگفتید دو مدیر فوتبالی تخلف کرده‌اند؟ اصلا تخلف آنها چه بوده است؟ مگر مس رفسنجان از باشگاه یوونتوس بزرگ‌تر است؟ تخلف این باید باشد که رییس کمیته داوران چیزی گرفته است و به داور داده تا داور بازی را دربیاورد. شخص رییس کمیته داوران که نمی‌تواند روی بازی تاثیر مستقیم بگذارد. باید نام داور و مسابقه‌ای که او قضاوت کرده است مشخص شود. هر کسی هم بخواهد در راه روشن شدن این ماجرا و پایان پرونده سنگ بیندازد و اختلال ایجاد کند حتما خودش هم مشکلی دارد. این مطالبه همگانی است که مشخص شود دقیقا چه تخلفی صورت گرفته است؟ در کدام بازی‌ها، کدام داورها و کدام صحنه‌ها. من با مسئولان کمیته اخلاق هم دائما صحبت می‌کنم. می‌دانم که پرونده بعدی مربوط به باشگاه هم‌استانی است. 4 باشگاه دیگر هم بوده که یک باشگاه جنوبی هم به آنها اضافه شده است. بحث قراردادهای عجیب و غریب این چند فصل هم مطرح است. یک بازیکن فصل گذشته 4 میلیارد قرارداد داشته و برای فصل بعد قراردادش 21 میلیارد شده است! 3 بازیکن از یک کشور در نیم‌فصل به یک تیم رفته‌اند اما یک دقیقه هم بازی نکرده‌اند. این‌ها را چه کسی آورده است؟ مدیر باشگاه چطور قرارداد آنها را امضا کرده است؟ لابد مربی هم تایید کرده است! الان سوال مهم این است که مگر باشگاه‌ها خودشان نظارت ندارند؟ مگر بازرسی ندارند؟ چطور بازیکنی که ارزشش در بازار 3 میلیارد تومان است چرا باید 17 میلیارد قرارداد ببندد؟ چرا با بازیکانی که رباط صلیبی پاره دارند قرارداد امضا شده است؟ انگار یک چرخه فاسد وجود دارد.»

1359