سرمربی تیم ملی جوانان: می‌خواهیم تیمی درخور ملت ایران بسازیم

سرمربی تیم ملی جوانان: می‌خواهیم تیمی درخور ملت ایران بسازیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم‌ملی فوتبال جوانان ایران گفت: برای من اخلاق و رفتار بازیکن اندازه افتخارآفرینی اهمیت دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اردوی تیم ملی فوتبال جوانان زیر ۲۰ سال کشورمان در حالی در شهر آنکارا ترکیه پیگیری می شود که ملی پوشان جوان کشورمان تمرینات منظمی را همراه با بازی های تدارکاتی زیر نظر کادرفنی پشت سر می گذارند.

حسین عبدی در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون ضمن اشاره به شرایط تیم ملی جوانان ایران از اهداف و برنامه های خود در این رده سنی پس از موفقیت با تیم نوجوانان گفت تا نشان دهد فلسفه تربیت بازیکن مستعد همراه با ویژگی های اخلاقی همچنان مورد توجه اوست:

 *اردوی آنکارا*

سرمربی تیم ملی جوانان ایران ورباره شرایط این تیم در اردوی آنکارا ترکیه گفت: یکی از بزرگترین چالش ها، بازی های دوستانه خارجی است که باید در جایگاه تیم ملی جوانان جنین تجربه ای را برای بازیکنان ایجاد کنیم.

او افزود: در این اردو ۱۶ بازیکن از نوجوانان و ۹ بازیکن جدید دیگر را به همراه آوردیم؛ گرچه بازیکنان پیشین رده نوجوانان را هم حدود ۶ - ۷ ماه در اختیار نداشتیم و پروسه انتخاب بازیکن هم خیلی فشرده انجام شد.

*انتخاب های فشرده در بازه زمانی اندک*

 عبدی درباره روند انتخاب بازیکناندفعلی تصریح کرد: چه بسا اگر از دی ماه سال ۱۴۰۲ این کار را آغاز می کردیم خیلی راحت تر می توانستیم پیش برویم اما به هر حال ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ کار را شروع کردیم و کارهای چندین ماهه را در کمترین فرصت زمانی انجام دادیم.

ما در بازی های رسمی می توانیم بازیکنان خود را محک بزنیم و آنها را ارزیابی کنیم.

 *شناسایی بازیکنان*

سرمربی تیم‌ملی ملی جوانان با ابراز رضایت از جنع اوری بهترین بازیکنان زیر ۲۰ سال کشورمان در اردوهای اخیر گفت: خدا را شکر در این مدت بالای ۳۰ بازیکن را شناسایی کردیم . ۶ بازیکن در تیم های خودشان در لیگ برتر بازی دارند. باشگاه هایشان در این هفته های حساس اجازه ندادند بیایند. کسری طاهری هم لژیونر است و فقط در فیفا دی می تواند بیاید.

او تاکید کرد: در کنار نفرات اینچنینی بازیکنان جدید مستعد هم در تلاش هستند که امیدوارم بتوانیم تیمی خوب در حد نام ایران بازی کنند و افتخار آفرینی داشته باشند.

*درهای تیم‌ملی باز است*

 سرمربی جوانان ایران در پاسخ به اینکه آیا بازیکن جدید شانس اضافه سدن به این تیم را دارد یادآور شد: درهای تیم ملی همیشه تا روزی که اسامی را برای هر تورنمنت معرفی کنیم باز است. باید بازیکنان در یک زمان های مشخص بیایند تا آنها را ببینیم. اگر بازیکنان دیگر در سطح نفرات فعلی هم باشند نمی توانند به ما کمک کنند چون ما فعلا چنین پتانسیلی را داریم. باید خیلی بهتر از فعلی ها باشند.

*نخبه می خواهیم*

 عبدی تصریح کرد: ما در نهایت ۲۳ بازیکن را که نخبه باشند می بریم. حتی در تیم ما خوب ها هم جایی نخواهند داشت چون جایگاه نخبه هاست.

 *شناسایی استعدادها ادامه دارد*

سرمربی تیمرملی فوتبال جوانان ایران بادآور شد: از ۱۸ فروردین کار خود را آغاز کردیم و اکنون هشتم خردادماه است. ما در این مدت اندک سه اردو گذاشتیم که تنها ۶ تا هفت روز وقت خالی داشتیم که در همان مدت هم به استان هایی نظیر مازندران و قزوین، شیراز و اصفهان سفر کردیم.

حالا هم زمان خیلی کمی داریم چون برنامه های فشرده ای داریم اما همین کار سخت را ادامه می دهیم تا کسی از نظر کادر فنی پنهان نماند و همه را بتوانیم بررسی و آنالیز کنیم.

 *تیم دوست داشتنی ادامه دارد*

آیا قرار است این تیم هم مثل نوجوانان باعث سرافرازی پلت فکتبالدوست ایران شود؟ عبدی در پاسخ به این پرسش گفت: اینکه تیم نوجوانان پس از نتایجی که در جام ملت ها و سپس جام جهانی زیر ۱۷ سال گرفت دوست داشتنی شده است نظر لطف ملت و اصحاب محترم رسانه است. وظیفه خودمان را انجام می دهیم تا تیمی متحد درست کنم که باعث خوشایندی مردم شود و لبخند را روی لب هایشان بیاورد. تیم نوجوانان را وقتی دو سال پیش جمع کردیم برای مسابقات آن برهه آماده نمی کردیم بلکه برای آینده تدبیر داشتیم.

*نسل فعلی می تواند بهترین های آینده باشند*

 عبدی ادامه داد: اکنون با زیر ۲۰ سال ها کار داریم و نسلی خواهند بود که اگر شامل لطف خدا شوند می توانند در بالاترین سطوح ملی و باشگاهی بازی کنند. 

فلسفه ام این است در کنار بازی‌کردن باید اخلاق خوبی داشته باشند و باعث افتخار ملت شوند. من تمام این ها را با همدیگر می خواهم.

*سرمایه گذاری کشورهای آسیایی در رده های پایه*

عبدی در خصوص سرمایه گذاری سایر نشورهای منطقه در رده های پایه خاطرنشان کرد: صادقانه باید صحبت کرد. ما نمی توانیم در مسابقه اقتصادی با آنها با توجه به تحریم هایی که داخل آن هستیم شانسی داشته باشیم. آن‌ها پروسه بزرگی را با استفاده از مسائل اقتصادی پیش می برند که فکر می کنم سرمایه گذاری درستی هم می کنند اما ما با توجه به بضاعتی که داریم باید از ظرفیت نیروی انسانی خودمان بهترین بهره‌برداری را کنیم. او افزود: در دو سال گذشته هم سختی های زیادی را کشیدیم اما دنبال این بودیم که وظیفه خودمان را انجام دهیم و اجازه ندهیم حاشیه ها روی تیم سایه بیفکند.

اکنون هم شرایط همین است که سختی های زیادی داریم که شبیه به کشورهایی مثل قطر، عربستان، چین و حتی هندوستان هم نیست اما دنبال این هستیم که به بهترین نحو با توجه به بضاعتی که داریم نتیجه خوب بگیریم‌.

*هنر در نتیحه گیری با بضاعت فعلی است*

سرمربی تیم ملی جوانان کسورمان تاکید کرد: نظر شخصی ام این است هنرمندی این نیست که ما تمام امکانات را داشته باشید و باعث افتخار سوئد بلکه هنر است با توجه به بضاعتی که وجود دارد بهترین عملکرد را داشته باشید. باز هم تکرار می کنم باید سرمایه گذاری شود چون هزینه نیست بلکه سرمایه ای است که به سود فوتبال و ورزش و در نهایت کشور است. به هرحال در شرایط فعلی باید تمرکز بالایی داشته باشیم و بتوانیم کار خودمان را به بهترین شکل انجام دهیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با دعای خیر مردم لایق باشیم تیم خوبی را درست کنیم. امیدوارم لیاقت اطمینان فدراسیون محترم فوتبال و ملت شریف ایران را داشته باشیم. می دانم بازیکنانم لایق خیلی بهتر از اینها هستند و انشالله اتفاقات خوب رقم می خورد.

7474