باوفا: انتخاب تیم یک پروسه چندین ماهه است/ با ۳-۴ تغییر به مسابقات جهانی می‌رویم

باوفا: انتخاب تیم یک پروسه چندین ماهه است/ با ۳-۴ تغییر به مسابقات جهانی می‌رویم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فرنگی جوانان می‌گوید تیم اعزامی به مسابقات آسیایی بسته شده و این تیم احتمالاً با ۳-۴ تغییر عازم رقابت‌های جهانی خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، حمید باوفا درخصوص اردوهایی که تاکنون تیمش برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: در سال جدید سه اردو و در مجموع نیز 7 مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم.

وی درباره انتخاب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا گفت: همانطور که قبلا هم گفته بودم، انتخابی ما صرفاً در یک مسابقه نبود. به باور من، نمی‌شود تنها از مسابقات قهرمانی کشور، تیم را بست. ما یک مسیر داشتیم که با مسابقات قهرمانی کشور شروع شد و تورنمنت‌های ترکیه، ارمنستان، جام شاهد و همچنین مسابقات کشوری و جام تختی بزرگسالان را در برگرفت تا تیم آسیایی انتخاب شود.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان عنوان کرد: برخی از بچه‌ها عملکرد خوبی در این مسیر نداشتند و برخی هم نیاز به محک خوردن بیشتر داشتند، برخی از آنها در جام تختی کشتی‌های بهتری نسبت به قبل گرفتند. هرگز یک میدان نمی‌تواند معیار خوبی برای انتخاب بهترین کشتی‌گیر باشد. از نگاه من، انتخاب تیم یک پروسه چندین ماهه است اما شاید نگاه سرمربیان نسبت به این قضیه متفاوت باشد. انتخاب از یک نقطه شروع می‌شود و تا به نقطه پایان برسد، در کنار عملکرد فنی کشتی‌گیران، شرایط روحی-روانی آنها و همچنین نظم اردویی هم مد نظر قرار می‌گیرد.

باوفا در پاسخ به این پرسش که از بین طلایی‌های سال گذشته، تیمش در مسابقات امسال چند نفر را در اختیار دارد؟، گفت: غیر از فردین هدایتی؛ احمدرضا محسن‌نژاد و علیرضا عبدولی را کنارمان داریم. محسن‌نژاد سال گذشته 63 کیلوگرم کشتی گرفت و امسال در 67 کیلوگرم حضور دارد اما عبدولی همان 77 کیلو کشتی می‌گیرد. امسال کارمان بسیار سخت است.

سرمربی تیم ملی فرنگی جوانان درخصوص اینکه آیا تیم آسیایی بسته شده، گفت: بله، تقریباً تیم را براساس مسابقاتی که پشت سر گذاشتیم، انتخاب کردیم.

باوفا در پاسخ به این سؤال که تیم اعزامی به جوانان آسیا، با چند تغییر احتمالی در مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد؟، عنوان کرد: همراه با تیم بزرگسالان، چهار کشتی‌گیر ما در دو وزن 63 و 82 کیلوگرم به تورنمنت ارمنستان می‌روند که این رقابت‌ها انتخابی آنها برای عضویت در تیم جهانی است. ممکن است درمقایسه با تیم آسیایی، 3-4 وزن ما در مسابقات جهانی تغییر کنند.

7474