شباهت سبک بازی تیم های انزو مارسکا با پپ گواردیولا

شباهت سبک بازی تیم های انزو مارسکا با پپ گواردیولا

پایگاه خبری فوتبالی- مربی ایتالیایی احتمالی چلسی به عنوان دستیار سابق پپ گواردیولا سبک بازی شبیه به او را دنبال می کند.

به گزارش فوتبالی، مطابق تحلیل نشریه دیلی میل وجه تشابه سبک بازی مورد علاقه انزو مارسکا با پپ گواردیولا اعتقاد به داشتن یک دروازه‌بان با قدرت بازی با پا بسیار خوب است، زیرا بازیسازی تیم های هردو مربی از دروازه‌بان تیم آغاز می شود. نمونه این اتفاق در تیم فصل گذشته لسترسیتی به خوبی مشهود است به طوری که در تیم لسترسیتی مد هرمانسن با اینکه کیفیت چندان فوق العاده ای ندارد اما در بازی با پا بسیار خوب عمل میکرد. احتمالا خرید یک دروازبان با بازی با پای مناسب جزو برنامه های چلسی باشد.

مطابق خبر فابریزیو رومانو انتقال مارسکا به چلسی در مراحل پیشرفته قرار دارد. چلسی در حال مذاکره با لسترسیتی بر سر بند فسخ ۱۰ میلیون یورویی مارسکا است و این مربی از پیوستن به چلسی هیجان‌زده است و مشکلی بابت توافق شخصی هم با تیم لندنی وجود ندارد.

انزو مارسکا مربی ۴۴ ساله و ایتالیایی که دوست بسیار قدیمی روبرتو ده زربی و دستیار سابق پپ در منچسترسیتی بوده سبک فوتبال متأثر از گواردیولا دارد و پس از یک فصل مربیگری در تیم زیر ۲۳ سال منچسترسیتی و قهرمانی لیگ برتر در رده سنی امید و انتقال به پارما و اخراج از این تیم و در بازگشت به منچسترسیتی این بار به عنوان دستیار پپ گواردیولا فعالیت کرد و تأثیر مهمی در کسب سه گانه فصل گذشته داشت. این مربی در نهایت با انتقال به لسترسیتی و قهرمانی چمپیونشیپ با این تیم در فصل جاری نام بزرگی در بین مربیان جوان و موفق نسل جدید فوتبال اروپا دست و پیدا کرد.

۱۰۰۹