گذشت 15 سال از شبی که سه گانه بارسلونا تکمیل شد

گذشت 15 سال از شبی که سه گانه بارسلونا تکمیل شد

پایگاه خبری فوتبالی - پانزده سال پیش در چنین روزی بود که بارسلونا موفق شد قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شود و به این ترتیب اولین سه گانه خود را به دست بیاورد.

به گزارش فوتبالی ، فصل 2008/09 یک فصل رویایی برای بارسلونا بود. پپ گواردیولا در اولین فصل خود به عنوان سرمربی بارسلونا موفق شد هر سه جام را برای آبی و اناری ها به دست بیاورد و به این ترتیب فاتح سه گانه شود.

در فینال لیگ قهرمانان اروپای سال 2009، بارسلونا و منچستر یونایتد به مصاف هم رفتند و در نهایت بارسلونا موفق شد با نتیجه دو بر صفر منچستر یونایتد را شکست بدهد و فاتح جام قهرمانی شود. گل های بارسا را در آن بازی لیونل مسی و ساموئل اتوئو به ثمر رساندند. آن بازی در ورزشگاه الیمپیکو شهر رم در کشور ایتالیا برگزار می شد.

در سال 2009 بارسلونا فاتح شش گانه شد و یک فصل فوق العاده داشت؛ فصلی که دیگر نتوانست مشابه با آن را تکرار کند. بارسلونا در سال 2015 توانست سه گانه را ببرد اما نتوانست فاتح شش گانه شود.

پپ گواردیولا فصل قبل هم در منچسترسیتی توانست فاتح سه گانه شود. فصل 2008/09 شروع درخشش های پپ گواردیولا بود و لیونل مسی در آن فصل نشان داد که می تواند تبدیل به بهترین بازیکن دنیا شود.

1471