پس از پانزده سال، آقای گل لالیگا رئالی یا بارسایی نیست

پس از پانزده سال، آقای گل لالیگا رئالی یا بارسایی نیست

پایگاه خبری فوتبالی - ژیرونا که در مقطعی صدرنشین لالیگا بود، در نهایت به رتبه سوم رضایت داد و پایین تر از رئال مادرید و بارسلونا قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، با وجود ناکامی ژیرونا در عبور از رئال مادرید و بارسلونا، یکی از مهاجمان این تیم توانست گوی رقابت را از ستارگان دو تیم برباید. در حقیقت آرتم دووبیک مهاجم اوکراینی با 24 گل آقای گل لالیگا شد و به اولین بازیکن غیر رئالی و بارسایی در 15 سال اخیر تبدیل شد که آقای گل لالیگا می شود. او توانست که با هت تریک در هفته پایانی از سورلوث 23 گله عبور کند و آقای گل لالیگا شود. 

آخرین باری که بازیکنی از رئال یا بارسا آقای گل لالیگا نشد، به پانزده سال پیش برمی گردد که فورلان از اتلتیکو در سال 2009 با 33 گل توانست پی چی چی را کسب کند. بعد از آن همیشه رونالدو و مسی آقای گل لالیگا می شدند به جز یک فصل که سوارز این جایزه را کسب کرد. پس از رفتن رونالدو و مسی در فصل 22-2021 نوبت بنزما بود که اقای گل لالیگا شود و سال بعدش هم لواندوفسکی به این عنوان رسید. 

دووبیک با 24 گل توانست عملکرد خوبی در ژیرونا در این فصل باشد که البته به رکوردش در دنیپرو با 29 گل در لیگ اوکراین در فصل 23-2022 نرسید. ژیرونا در تابستان گذشته برای خرید دووبیک 7.75 میلیون یورو پرداخت که زمان نشان داد که سرمایه گذاری آنها روی این بازیکن کاملا هوشمندانه بوده است. 

4125