گزارش ویژه/ ده نکته از پرسپولیس - استقلال خوزستان در آزادی؛ رویایی‌ترین کامبک تاریخ قرمزها

گزارش ویژه/ ده نکته از پرسپولیس - استقلال خوزستان در آزادی؛ رویایی‌ترین کامبک تاریخ قرمزها

پایگاه خبری فوتبالی- یک: پرسپولیس همین است. از جنس کامبک‌های تاریخی پرسپولیس، مثل بازی با آلیما، مثل دربی ایمون زاید ، مثل بازی با الدحیل، این بازی هم رفت در تاریخ پرسپولیس ماندگار شد. قبلا هم نوشتم بازگشت و کامبک زدن خصلت تیمهای بزرگ است و فوتبال بارها و بارها ثابت کرده که رو ندارد و تا لحظه سوت پایان بازی نمی‌توان ناامید شد.

دو: نگارنده به شخصه به‌خاطر ندارد، حداقل در یک دهه اخیر پرسپولیس یک نیمه را سه هیچ به رختکن رفته باشد. نتیجه نیمه اول بازی به حدی بهت‌آور بود که بدبین‌ترین هوادار پرسپولیس و خوشبین‌ترین هوادار استقلال هم آن را حدس نمی‌زد. استقلال خوزستان هر چه زد بیرانوند از ته تور آن را بیرون کشید.

سه: مصدومیت گولسیانی قبل از شروع بازی شوک بدی بود، مدافعی که سه هفته دیگر قرار است در یورو بازی کند جای خود را به مدافعی داد که در آخرین حضورش پرسپولیس چهار گل در اراک خورده بود. هر چند فرجی در نمایش افتضاح نیمه اول تنها نبود. کل سازمان دفاعی پرسپولیس مقصر فاجعه نیمه اول بودند.

چهار: پورموسوی و تیمش بارها نشان داده‌اند که در دفاع کردن ضعف دارند. هر چقدر خط حمله آنها در بین پنج تیم انتهای جدول بهترین است ولی خط دفاع آنها این پتانسیل را دارد در دو بازی هشت گل بخورد.

پنج: در نیم فصل دوم با حضور اورونوف و آل‌کثیر خط حمله پرسپولیس هم در خلاقیت و هم در گلزنی وضعیت بهتری پیدا کرده است، به حملات پرسپولیس که دقت کنید آنها با ۶، ۷ نفر مدام در حال ایجاد موقعیت از کناره‌ها هستند و در هر ارسال زمینی و کات‌بک و سانترهای هم معمولا سه چهار نفر در محوطه جریمه حضور دارند که شانس گلزنی را افزایش می‌دهند البته پرسپولیس حضور اورونوف را مدیون جواد نکونام است که او را نخواست!

شش: امید عالیشاه موتور محرک پرسپولیس در نیمه دوم بود. نمایش امید و نقشش در راه‌انداختن پرسپولیس فراتر از یک ستاره بود. پرسپولیس چنین عالیشاهی می‌خواهد نه آن امیدی که در بازی با سپاهان دیدیم. تکل او زمینه‌ساز بازگشت وحشتناک پرسپولیس بود.

هفت: تعویضهای اوسمار هم خیلی به کار پرسپولیس آمد، حضور خدابنده‌لو و وحید امیری به شدت در زمین تأثیرگذار بود. در حالیکه سایه‌ای از سروش در نیمه اول در زمین حاضر بود حضور خدابنده‌لو ورق بازی در نیمه دوم را برگرداند.

هشت: لحظه کلیدی بازی اخراج ساویو روبرتو در دقیقه ۵۹ بود که استقلال خوزستان را خلع سلاح کرد، تکلی که به سر خوردن شبیه بود و با بی‌احتیاطی محض به کارت زرد دوم تبدیل شد تا باور بردن در پرسپولیس شکل بگیرد.

نه: حالا صدر جدول به رنگ دیگری درآمده، رنگی که برخلاف رقیبش هر وقت در این جایگاه قرار گرفته معمولا آن را سخت از دست می‌دهد. تاریخ لیگ برتر را که مرور می‌کنید هر زمانی پرسپولیس در کورس بوده اکثر اوقات قهرمان شده، البته که فوتبال شامل هیچ قاعده و قانونی نیست و شاید سعید دقیقی و یا محرم نویدکیا دوباره صدرنشین لیگ را عوض کنند.

ده: حفظ تمرکز و آرامش و دوری از هیجانات منفی مهمترین وظیفه کادر فنی پرسپولیس در روزهای کوتاه مانده به پایان فصل است. الان فرمان دست اوسمار افتاده تا صدرنشین لیگ را به سرمنزل مقصود برساند. قصه پرهیجان لیگ بیست‌وسوم همچنان ادامه دارد و قرار است در هفت روز باقیمانده تنور لیگ همچنان داغ بماند. ماجرا ادامه دارد. 

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی