دستیار سابق پپ گواردیولا منتظر تصمیم مدیران باشگاه چلسی

دستیار سابق پپ گواردیولا منتظر تصمیم مدیران باشگاه چلسی

پایگاه خبری فوتبالی- مربی مدنظر چلسی حضور در لیگ برتر انگلیس را به سایر لیگ های اروپایی ترجیح می دهد‌.

به گزارش فوتبالی، مطابق خبر فابریزیو رومانو،
انزو مارسکا علیرغم پیشنهاد باشگاه سابق خود یعنی سویا که البته قبلاً توسط او رد شده است حضور در لیگ برتر انگلیس را بر هر لیگ اروپایی دیگری ترجیح می دهد. این مربی ایتالیایی پس از مذاکرات در روزهای اخیر منتظر تصمیم مدیران چلسی است. بند فسخ او با لسترسیتی پس از صعود تیم قهرمان چمپیونشیپ به لیگ برتر به حدود ۱۰ میلیون یورو رسیده است و از سوی دیگر باشگاه لسترسیتی نیز منتظر تصمیم چلسی برای انتخاب نهایی مربی خود است.

فرم اولیه تیم های این مربی ۳-۳-۴ یا ۱-۳-۲-۴ است و با اضافه شدن دفاع چپ یا راست به میانه میدان یا همان فولبک پیشرفته این سیستم تغییر می کند. هدف اصلی تیم های او تعدد بازیکنان در میانه میدان و یک سوم هجومی حریف است. از سوی دیگر بار خلاقیت روی دوش دو وینگر است که با ایجاد فشار از کناره فضای میانی هجومی را آزاد میکنند و  تاکید این مربی ایتالیایی بر روی داشتن مالکیت توپ و پرس منطقی خواهد بود.

تیم های او در هنگام دفاع با خطوط دفاعی پنج نفره بسته می شود یعنی هافبک دفاعی به مرکز دفاع می رود و بقیه بازیکنان میانه و جلوی خطوط را پوشش میدهند. نکته مهم و مثبت دیگر این مربی این است که انزو مارسکا به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی صحبت می کند و به این ترتیب مشکلی برای ارتباط با بازیکنان مختلف از قاره های گوناگون نخواهد داشت.

۱۰۰۹