آمار و ارقام دوران مربیگری گزینه نیمکت تیم میلان

آمار و ارقام دوران مربیگری گزینه نیمکت تیم میلان

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی پرتغالی باشگاه لیل نزدیک ترین گزینه به حضور روی نیمکت مربیگری باشگاه میلان است.

به گزارش فوتبالی،  پائولو فونسکا مربی احتمالی باشگاه میلان در فصل آینده خواهد بود و این مربی در کارنامه خود تا به حال هدایت چند تیم پرتغالی مانند پورتو، براگا، و البته تیم های خارج از کشور پرتغال یعنی شاختار‌ دونتسک اوکراین، رم ایتالیا، لیل فرانسه را داشته است.

این مریی در تیم براگا موفق به کسب جام حذفی پرتغال شد و در تیم پورتو نیز موفق به فتح سوپر کاپ پرتغال شد. سپس با خارج شدن از کشور خود و حضور در اوکراین و در باشگاه شاختار دونتسک سه قهرمانی لیگ اوکراین، سه قهرمانی جام حذفی اوکراین و یک قهرمانی در سوپر کاپ اوکراین را کسب کرد.

او سپس راهی سری آ شد و در تیم رم با یک فقط موفق شد سهمیه اروپایی کسب کند. پروسه بعدی فعالیت او حضور در لیل بود و  زمانی که او مربی لیل شد، تیمی را تحویل گرفت که فصل قبل دهم جدول شده بود. او در سال اول در تیم فرانسوی، لیگ را با کسب رتبه پنجم تمام کرد و سهمیه لیگ کنفرانس را گرفت و در فصل جاری لیگ فرانسه رقابت ها را در رتبه چهارم تمام کرد و به پلی آف لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

ساختار تیم های فونسکا همیشه قابل قبول بوده است، چرا که او در تمام تیم هایی که بوده کمترین نرخ گل خورده را داشته و در حمله هم همیشه جز تیم هایی بوده که بیشترین گل را تیم های او ثبت کرده اند.

۱۰۰۹