گزارش آماری/ 10 گلزن خارجی برتر تاریخ پرسپولیس

گزارش آماری/ 10 گلزن خارجی برتر تاریخ پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- اوستون اورونوف در دیدار مقابل استقلال خوزستان، ششمین بار برای پرسپولیس گلزنی کرد تا رتبه‌اش در جدول گلزنان خارجی پرسپولیس تک‌رقمی شود.

به گزارش فوتبالی، ستاره ازبکستانی این روزهای پرسپولیس اگرچه در بازی مقابل استقلال خوزستان توسط بازیکنان حریف کاملا مهار شده بود اما خوزستانی‌ها نتوانستند خطر حضور او در زمین بازی را به طور کامل خنثی کنند و او در نهایت، چهارمین گل پرسپولیس را وارد دروازه فرزین گروسیان کرد تا شب جنون‌آمیز آزادی کامل شود و پرسپولیس باخت 3 بر صفر در پایان نیمه اول را با برد 4 بر 3 در پایان 90 دقیقه عوض کند. اورونوف در این بازی موفق شد ششمین گلش برای پرسپولیس را در 13 مسابقه که به میدان رفته، وارد دروازه حریفان کند تا در رتبه نهم برترین گلزنان خارجی پرسپولیس قرار بگیرد.  

نفر اول این فهرست، آلن ویتل، هافبک انگلستانی است که در سن 27 سالگی و در سال 1356 به پرسپولیس پیوست و توانست در طول 36 مسابقه که با پیراهن سرخ پوشان پایتخت به میدان رفته است 16 گل به ثمر برساندگئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی حال حاضر پرسپولیس با 15 گل در 62 بازی در رتبه دوم، گادوین منشا با 14 گل در 63 بازی در رتبه سوم، ابراهیم توره با 31 بازی و 13 گل زده در رتبه چهارم و ایمون زاید با 12 گل در 21 بازی در رتبه پنجم قرار دارند. 

رتبه ششم در دست اشپیتیم آرفی است .او موفق شده بود در 32 بازی، 9 بار برای پرسپولیس گلزنی کند. جری بنگستون با 21 بازی و 7 گل زده در رتبه هفتم است و رتبه‌های هشتم تا دهم نیز در تعداد گل‌های زده برابرند اما تعداد بازی‌هایی که به میدان رفته‌اند متفاوت است

یورگن لوکادیا با 9 بازی و 6 گل زده در رتبه هشتم، اوستون اورونوف با 6 گل زده در 13 مسابقه در رتبه نهم و هوار ملا محمد که سابقه بازی با پیراهن استقلال را نیز در کارنامه‌اش دارد با 23 بازی و 6 گل در رتبه دهم استگولسیانی و اورونوف با توجه به این که هنوز جزو بازیکنان پرسپولیس هستند و برای فصل بعد نیز با این تیم قرارداد دارند این فرصت را دارند که با افزایش تعداد گل‌های خود، رتبه بهتری را در این جدول کسب کنند.

7899