ستاره مراکشی، عامل مهم قهرمانی العین در لیگ قهرمانان آسیا

ستاره مراکشی، عامل مهم قهرمانی العین در لیگ قهرمانان آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- صوفیان رحیمی با به ثمر رساندن ۱۳ گل و ثبت یک رکورد شخصی از عوامل اصلی قهرمانی تیمش در آسیا بود.

به گزارش فوتبالی، العین با جبران شکست دیدار رفت برابر یوکوهاما مارینوس مقتدرانه قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد. بعد از پایان این فصل از رقابت‌ها، صوفیان رحیمی جایزه ارزشمندترین بازیکن و بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. ۱۳ گل او نقشی اساسی در کسب عنوان قهرمانی العین داشتند.

رحیمی در صحبت‌هایی با اشاره به قهرمانی تیمش در آسیا به سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: افتخار می‌کنم که العین برای دومین بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است. یادم است زمانی که با العین قرارداد بستم، اولین پیام مدیران این بود که اولویت باشگاه کسب عنوان قهرمانی در آسیاست. از همان ابتدا با قدرت رقابت کردیم و خودمان را باور داشتیم. تمرکزمان را حفظ کردیم و حالا به هم‌تیمی‌ها، مسئولان و همه کسانی که از ما حمایت کردند تبریک می‌گویم.

رحیمی با به ثمر رساندن ۱۳ گل، رکورد بیشترین گلزنی در یک فصل لیگ قهرمانان آسیا را نیز به خود اختصاص داد. پیش از او بین موریکی از گوانگژو اف سی (۲۰۱۳)، آدریانو از اف سی سئول (۲۰۱۶) و بغداد بونجاح از السد (۲۰۱۸) نیز همین تعداد گل را در یک فصل لیگ قهرمانان به ثمر رسانده بودند. همین عملکرد خوب باعث شد تا او ارزشمندترین بازیکن این فصل لیگ قهرمانان شود.

العین که هدایتش را هرنان کرسپوی آرژانتینی بر عهده دارد، در لیگ امارات نیز بعد از الوصل و شباب الاهلی در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد و شانسی برای کسب عنوان قهرمانی ندارد.

از فصل آتی قرار است لیگ نخبگان آسیا برگزار شود و تیم‌های برتر فوتبال در قاره کهن، در این لیگ رقابت خواهند کرد.

7474