اتفاق باورنکردنی برای العین؛ اولین و آخرین قهرمان لیگ قهرمانان آسیا!

اتفاق باورنکردنی برای العین؛ اولین و آخرین قهرمان لیگ قهرمانان آسیا!

پایگاه خبری فوتبالی- آخرین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با قهرمانی العین همراه شد! 

به گزارش فوتبالی، العین که روز گذشته موفق شد شگفتی این فصل خود را تکمیل کند و بعد از شکست دادن تیم‌های گران قیمت و پرستاره النصر و الهلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند با شکست دادن یوکوهوما ژاپن برای دومین مرتبه در تاریخ خود به قهرمانی در آسیا رسید.

العینی‌ها که در دیدار رفت فینال در ژاپن دو بر یک مغلوب یوکوهوما شده بودند در مصاف برگشت از فرصت میزبانی و 10 نفره شدن حریف نهایت بهره را بردند و بعد از مدت‌ها یک برد پرگل در فینال لیگ قهرمانان آسیا را به ثبت رساندند و با پیروزی ۶ بر ۳ در مجموع دو بازی رفت و برگشت به قهرمانی رسیدند؛ نکته جالب این قهرمانی این بود بنفش‌پوشان موفق شدند در خانه جشن قهرمانی برپا کنند؛ اتفاقی که برای بسیاری از تیم‌ها رویا می‌تواند باشد!

پرافتخارترین تیم امارات با قهرمانی مجدد در آسیا یک اتفاق جالب و شاید باورنکردنی دیگر را هم برای خودش به ثبت کرد. بعد از این که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و جام در جام را با یکدیگر ادغام و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند در اولین دوره آن، این العین بود که با هدایت برونو متسو فرانسوی به قهرمانی دست پیدا کرد و با مغلوب کردن پلیس تایلند به این افتخار مهم رسید. حالا بعد از گذشت ۲۰ سال AFC تصمیم گرفته است که لیگ قهرمانان آسیا را با فرمت جدیدی و تحت نام لیگ نخبگان آسیا برگزار کند و این بدان معناست که آخرین دوره لیگ قهرمانان اسیا همین دوره‌ای بوده است که در آن العین موفق به قهرمانی شده است؛ به عبارتی این فرمت از مسابقات با قهرمانی غول اماراتی آغاز شد و با قهرمانی این تیم خاتمه پیدا کرد!

در فوتبال امارات به جز العین، تنها شباب الاهلی موفق شده است به دیدار نهایی راه پیدا کند که در نهایت مغلوب گوانژو چین شد و نتوانست به جام قهرمانی بوسه بزند. 

۹۰۹۸