العین پادشاه جدید آسیا؛ به جمع دوستاره‌ها خوش آمدی!

العین پادشاه جدید آسیا؛ به جمع دوستاره‌ها خوش آمدی!

پایگاه خبری فوتبالی- العین امارات با هدایت هرنان کرسپو موفق شد برای دومین بار قهرمان آسیا شود. 

به گزارش فوتبالی، از زمان آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان همه کارشناسان متفق‌القول بودند که تیم‌های عربستانی و علی‌الخصوص الهلال و النصر بیشترین شانس را برای قهرمان شدن دارند و احتمال اینکه جام از دستان این دو تیم خارج شود بسیار کم است اما در این میان العین شگفتی‌ساز تمام معادلات را برهم زد و کل قاره کهن را حیرت‌زده کرد.

العینی‌ها که برای اولین بار در فصل ۲۰۰۳/۲۰۰۴ و در مقطعی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اولین بار لیگ قهرمانان آسیا را با شکل فعلی برگزار می‌کرد با هدایت برونو متسو فقید موفق به کسب قهرمانی شد حالا در شرایطی دوباره به چنین افتخار مهمی دست پیدا کرده است که تا پیش از این دو فینال قبلی خود را مقابل تیم‌های الاتحاد و چونبوک موتورز واگذار کرده بود!

العین که در این فصل از رقابت‌های ادنوک لیگ امارات توفیق چندانی نداشت و می‌توان گفت تقریبا سومی‌اش قطعی شده است در لیگ قهرمانان آسیا بهترین عملکرد را داشت؛ بنفش‌های اماراتی در مرحله گروهی با کسب ۱۵ امتیاز مقندرانه راهی دور حذفی شدند. در مرحله ۱/۸ نهایی از سد نسف قارشی ازبکستان گذشتند تا به یاران کریستیانو رونالدو برسند! 

شاگردان کرسپو در مجموع دو بازی رفت و برگشت النصر را با نتیجه ۴ بر ۴ متوقف کردند تا در ضربات پنالتی این تیم را شکست بدهند و بعد از سال‌ها به جمع چهارتیم برتر قاره کهن صعود کنند؛ این پایان ماجراجویی قدرت بلامنازع امارات در آسیا نبود! العین در نیمه‌نهایی دست به کار بزرگی زد و الهلال پرستاره را که به تازگی رکورددار بیشترین پیروزی متوالی در تاریخ فوتبال شده بود حذف کرد و به فینال صعود کرد! 

با کنار زدن النصر و الهلال و صعود به فینال کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که العین قهرمان نشود؛ شاگردان کرسپو گرچه در بازی رفت فینال با نتیجه دو بر یک مغلوب یوکوهوما شدند اما در بازی برگشت که عصر روز گذشته برگزار شد این تیم ژاپنی را سلاخی کردند و با نتیجه ۵ بر یک درهم کوبیدند تا بعد از گذشت ۲۰ سال دوباره فاتح آسیا شوند. 

با این قهرمانی، العین به جمع تیم‌های استقلال، الاتحاد، چونبوک موتورز، السد، تای فارمرز، سوون سامسونگ، اولسان و گوانگژو که هر کدام دو قهرمانی در آسیا دارند اضافه شد. العین بعد از الهلال، پوهانگ استیلررز، اوراواردز و استقلال، پنجمین تیم پرافتخار قاره کهن محسوب می‌شود. 

۹۰۹۸