همه چیز درباره فینال بیلبائو؛ قهرمان لیگ قهرمانان زنان اروپا امشب مشخص می شود

همه چیز درباره فینال بیلبائو؛ قهرمان لیگ قهرمانان زنان اروپا امشب مشخص می شود

پایگاه خبری فوتبالی- فینال لیگ قهرمانان زنان اروپا امشب بین دو‌ تیم بارسلونا و لیون در ورزشگاه سن مامس شهر بیلبائو برگزار می شود تا قهرمان این مسابقات مشخص شود.

به گزارش فوتبالی، لیگ قهرمانان زنان اروپا امشب با دیدار بارسلونا و لیون به پایان می رسد. دو تیمی که در لیگ داخلی کشور های خود به مقام قهرمانی رسیده اند و در حال حاضر بهترین تیم های فوتبال زنان در جهان محسوب می شوند.

شاید خیلی ها تصور کنند که بارسلونا را هیچ تیمی نمیتواند شکست دهد اما بارسلونا و لیون دو بار در فینال لیگ قهرمانان زنان اروپا در فصل های ۲۰۱۸/۱۹ و ۲۰۲۱/۲۲ به مصاف هم رفته اند و هر دو بار با برتری لیون به پایان رسیده است. لیونی ها در فصل ۲۰۱۸/۱۹ با نتیجه چهار بر یک و در فینال ۲۰۲۱/۲۲ با نتیجه سه بر یک بارسلونا را شکست داده اند تا از این نظر بر بارسلونا برتری داشته باشند.

لیون فرانسه در لیگ قهرمانان زنان اروپا رکوردار است. آن ها هشت بار تا به حال قهرمان این جام شده اند و در طرف دیگر بارسلونا فقط دو بار به این جام رسیده است.

در میان بازیکنانی که امشب بازی می کنند، وندیه رنارد از لیون در هر هشت قهرمانی این تیم حضور داشته و امشب برای نهمین قهرمانی خود تلاش خواهد کرد. آدا هگربرگ از لیون هم با شش گل زده در فینال های لیگ قهرمانان دومین گلزن برتر فینال ها محسوب می شود و اگر امشب دو گل به ثمر برساند به رکورد پولرز می رسد.

لوسی برونز که در بارسلونا بازی می کند تنها بازیکنی است که هم با لیون و هم با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان زنان شده است و این این لحاظ بازیکن خاص امشب تلقی می شود.

بارسلونا برای رسیدن به فینال از سد چلسی گذشت و لیون هم پاریس سن ژرمن را شکست داد تا امشب شاهد یک رقابت جذاب باشیم.

در جدول گلزنان لیگ قهرمانان هم دیانی از لیون با ۸ گل اول و پارایوئلو از بارسلونا با ۶ گل سوم است.

باید دید امشب لیون که متخصص لیگ قهرمانان زنان است به قهرمانی نهم خود می رسد یا بارسلونا سومین قهرمانی تاریخ خود را کسب خواهد کرد.

۶۰۰۱