کابوس جنوبیِ پرسپولیس؛ خوزستانی‌ها 3 بار قهرمانی را از قرمزها گرفته‌اند!

کابوس جنوبیِ پرسپولیس؛ خوزستانی‌ها 3 بار قهرمانی را از قرمزها گرفته‌اند!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس امشب در یک بازی حساس مقابل استقلال خوزستان قرار می‌گیرد.

به گزارش فوتبالی، امروز از ساعت 19:45 و همزمان با 7 بازی دیگر از هفته بیست و هشتم لیگ برتر، پرسپولیس که با 59 امتیاز در رده دوم و در کورس قهرمانی است در ورزشگاه آزادی تهران با استقلال خوزستان روبرو می‌شود.

پرسپولیس نسبت به استقلالِ صدرنشین یک امتیاز کمتر دارد. شاگردان اوسمار ویرا باید در بازی امروز مقابل استقلال خوزستان پیروز شوند تا در صورت لغزش احتمالی استقلال مقابل نساجی در قائمشهر بتوانند به صدر جدول بروند.

ظاهرا پرسپولیس کار سختی در بازی امروز ندارد. چرا که جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی تفاوت زیادی دارد و شاگردان اوسمار ویرا به لحاظ فنی برتری قابل توجهی نسبت به تیم سیروس پورموسوی دارند اما ماجرا فقط این نیست.

مرور ادوار گذشته لیگ برتر نشان می‌دهد که پرسپولیس قهرمانی در 3 دوره لیگ برتر را به دلیل لغزش مقابل تیم‌های استان خوزستان از دست داده است که یک بارش دقیقا مقابل همین استقلال خوزستان بوده است.

در اواخر لیگ سیزدهم پرسپولیس و فولاد در حالی در اهواز مقابل هم قرار گرفتند که هر دو تیم مدعی قهرمانی بودند. بازی دو تیم یک بر پیش می‌رفت اما فولاد در دقیقه 88 با گلی که مشکوک به هند هم بود به پیروزی رسید و از پرسپولیس در جدول پیشی گرفت. در نهایت در آن فصل فولاد با 57 امتیاز قهرمان شد و پرسپولیس با 55 امتیاز دوم شد.

در لیگ پانزدهم پرسپولیس شروعی ناامید کننده داشت. یکی از باخت‌های بد این تیم در مقابل استقلال خوزستان اتفاق افتاد. پرسپولیس کم‌کم روند مثبتی را در پیش گرفت و توانست در بازی برگشت استقلال خوزستان را شکست بدهد. اما یک لغزش بدموقع در اواخر فصل باعث شد دو تیم در فاصله یک هفته مانده به پایان در امتیاز 54 مساوی شوند. در هفته آخر هر دو تیم برنده شدند اما تفاضل گل استقلال خوزستان بیشتر بود و این تیم توانست قهرمان شود.

آخرین بار در لیگ بیست و یکم بود که یک تیم جنوبی پرسپولیس را از قهرمان شدن در لیگ ناامید کرد. پرسپولیس در آبادان با صنعت نفت روبرو شد. آبادانی‌ها با ارائه یک بازی برتر توانستند پرسپولیس را با دو گل شکست بدهند. این شکست باعث شد پرسپولیس از رسیدن به استقلال در صدر جدول کاملا ناامید شود. استقلال در پایان فصل قهرمان شد.

حالا یک بار دیگر در یک مقطع بسیار حساس از لیگ برتر، پرسپولیس باید با استقلال خوزستان بازی کند. باید دید این تیم جنوبی می‌تواند پرسپولیس را به دردسر بیندازد و یک بار دیگر این تیم را از قهرمانی دور کند یا شاگردان اوسمار ویرا این بار چنین اجازه‌ای به حریف نخواهند داد.

1359