رسمی؛ لوکاس پاکتا توسط اتحادیه فوتبال انگلستان متهم شد

رسمی؛ لوکاس پاکتا توسط اتحادیه فوتبال انگلستان متهم شد

پایگاه خبری فوتبالی- لوکاس پاکتا، هافبک باشگاه وستهام یونایتد مورد اتهام همکاری با سایت‌های شرط‌بندی قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی، تابستان 2023، لوکاس پاکتا در آستانه انتقال به منچسترسیتی قرار داشت. سیتیزن‌ها تصمیم داشتند این هافبک خلاق برزیلی را به مبلغ 90 میلیون پوند از وستهام یونایتد به خدمت بگیرند و این انتقال تا مراحل نهایی نیز پیش رفته بود. اما زمزمه‌هایی مبنی بر همکاری لوکاس پاکتا با بنگاه‌های شرط‌بندی مطرح شد و همین امر موجب متوقف شدن فرایند معامله انتقال او به منچسترسیتی شد.

کارت زردهای مشکوکی که او در دقایق پایانی بازی‌ها دریافت می‌کرد باعث شد تا سران اتحادیه فوتبال انگلیس بر رفتارها و اعمال او در زمین دقت بیشتری داشته باشند. حالا اتحادیه فوتبال انگلستان در بیانیه‌ای رسمی این بازیکن برزیلی را به نقض قوانین اتحادیه فوتبال و همکاری با بنگاه‌های شرط‌بندی متهم کرده است.

در این بیانیه آمده است که لوکاس پاکتا به طور مستقیم و عمدی به دنبال تاثیرگذاری بر مسابقات بوده است. لوکاس پاکتا به صورت عمدی از داوران کارت زرد دریافت کرده تا بر بازار شرط‌بندی تاثیر بگذارد. این بازیکن تا تاریخ 3 ژوئن 2024 فرصت دارد تا از خود دفاع کند.

این بازیکن پس از این حکم در مصاحبه‌ای گفت: «من متعجب و ناراحتم که مورد اتهام قرار گرفتم. طی 9 ماه با اتحادیه فوتبال انگلیس همکاری کردم و تمامی مدارک خود را ارائه دادم. من این اتهامات را به صورت جدی رد می‌کنم و تا جایی که بتوانم از خودم دفاع می‌کنم. در حال حاضر توضیح بیشتری نمی‌توانم بدهم.»

با این تفاسیر باید گفت باز هم انتقال این بازیکن به منچسترسیتی نهایی نشود تا یک بار دیگر این معامله نیمه‌کاره باقی بماند.

1428