میانگین عجیب گل زده زنان بارسلونا در این فصل؛ خاتون هم طراز با لیون

میانگین عجیب گل زده زنان بارسلونا در این فصل؛ خاتون هم طراز با لیون

پایگاه خبری فوتبالی- با اتمام بازی های اکثر لیگ های معتبر فوتبال زنان در اروپا، حالا آمار جالبی از میانگین گلزنی تیم ها به وجود آمده که نشان می دهد تیم های برتر فوتبال زنان دنیا به چیزی جز گلزنی فکر نمی کنند.

به گزارش فوتبالی، دو هفته دیگر که لیگ فوتبال زنان اسپانیا به پایان برسد، فوتبال زنان در اروپا به پایان خود در این فصل می رسد. لیگی که قهرمانیه بارسلونا در آن مسجل شده است اما دو بازی دیگر هنوز مانده است.

اما با پایان یافتن اکثر لیگ های فوتبال زنان در اروپا قصد داریم به میانگین گلزنی تیم ها در فصل جاری بپردازیم.

بهترین آمار گلزنی در بین تیم های اروپایی را بارسلونا دارد. تیمی که در این فصل در ۲۸ مسابقه ۱۲۹ گل به ثمر رسانده و میانگین فوق العاده ۴.۶۱ را از خود به جای گذاشته است. میانگینی که فقط از این بارسلونای آماده می شود انتظارش را داشت. بعد از بارسلونا، لیون با میانگین ۳.۸۳ دوم است. نکته جالب اینکه هر دو تیم به فینال لیگ قهرمانان زنان اروپا راه یافته اند که این نشان می دهد بارسلونا و لیون آماده ترین تیم های زنان از هر جهت در اروپا هستند. پس از این دو تیم چلسی با میانگین ۳.۷۰ قرار دارد و در ادامه هم ولفسبورگ، پاریس سن ژرمن و منچسترسیتی قرار گرفته اند.

اما اگر بخواهیم لیگ فوتبال زنان ایران را هم بررسی کنیم، خاتون بم قهرمان ایران با ۶۹ گل زده در ۱۸ مسابقه میانگین ۳.۸۳ را به ثبت رسانده است که شبیه به لیون فرانسه است. پس از خاتون بم، ملوان با میانگین ۲.۴۴ و شهرداری سیرجان با میانگین ۲.۳۸ قرار گرفته اند.

۶۰۰۱