قهرمانی تاریخی آتالانتا در لیگ اروپا؛ بایرلورکوزن بالاخره شکست خورد

قهرمانی تاریخی آتالانتا در لیگ اروپا؛ بایرلورکوزن بالاخره شکست خورد

پایگاه خبری فوتبالی- در دیدار فینال لیگ اروپا، دو تیم بایرلورکوزن و آتالانتا به میزبانی شهر دابلین و کشور ایرلند به مصاف هم رفتند که در نهایت با برتری سه بر صفر شاگردان گاسپرینی با درخشش لوکمن به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در بازی نهایی لیگ اروپا در فصل ۲۰۲۳/۲۴ بایرلورکوزن و آتالانتا در استادیوم آویوا شهر دبلین به مصاف هم رفتند که در نهایت با نتیجه سه بر صفر به سود آتالانتا با هتریک آدمولا لوکمن به پایان رسید تا اولین قهرمانی اروپایی تیم ایتالیایی رقم بخورد و همچنین اولین شکست فصل را به تیم شگفت انگیز این فصل ژابی آلونسو تحمیل کنند.

در نیمه اول شاگردان گاسپرینی شروع خوبی داشتند و با پرس سنگین نفر به نفر کار را برای بازیکنان لورکوزن دشوار کردند. آتالانتا در دقایق ۱۲ و ۲۶ توسط وینگر نیجریه‌ای خود آدمولا لوکمن به گل رسیدند و تیم بایرلورکوزن را با بازی رو به جلوی خود غافلگیر کردند. در ادامه نیمه اول گریمالدو در یک موقعیت تک به تک فرصت باز کردن دروازه خوان موسو را داشت اما ضربه چیپ آرامی زد که موسو توپ را به راحتی گرفت.

مالکیت توپ در نیمه اول، ۶۶٪ برای بایرلورکوزن و ۳۴٪ برای آتالانتا بود. آتالانتا ۶ شوت و لورکوزن ۴ شوت به سمت دروازه داشتند. همچنین هر دو تیم یک موقعیت بزرگ گلزنی را خلق کردند.

نیمه دوم را بایرلورکوزن هجومی آغاز کرد و آتالانتا روی ضدحمله‌ها حساب باز کرد. در اواسط نیمه دوم ژابی آلونسو تعویض‌‌هایی انجام دادم و بازیکنان مثل بونیفیس، آندریش و تلا را به بازی آورد اما هیچکدام نتوانستند به کمک لورکوزن بیایند. حملات لورکوزن به در بسته خوردند تا در دقیقه ۷۶ روی یک ضدحمله آدمولا لوکمن گل سوم خودش و تیمش را به ثمر برساند تا در فینال لیگ اروپا هت‌تریک کند و تیم گاسپرینی را به جام نزدیک‌تر کند. در دقایق پایانی فشار تیم لورکوزن زیاد شد اما باز هم ثمری نداشت تا با شکست سه بر صفر مقابل آتالانتا اولین شکست فصل را متحمل شوند. شاگردان گاسپرینی عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و کاملا توانستند تیم ژابی آلونسو را مهار کنند.

مالکیت توپ در پایان بازی مشابه با نیمه اول، ۶۷٪ برای بایرلورکوزن و ۳۳٪ برای آتالانتا بود. لورکوزن ۹ شوت به سمت دروازه حریف زده بودند و حتی یکی از آن‌ها وارد دروازه نشد.

۱۴۲۸