سرمربی اسبق چلسی، لستر و اینتر از دنیای فوتبال بازنشسته می‌شود

سرمربی اسبق چلسی، لستر و اینتر از دنیای فوتبال بازنشسته می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - کلودیو رانیری سرمربی سابق لسترسیتی در سن 72 سالگی پس از آن که بقای کالیاری را در سری آ قطعی کرد، تصمیم گرفته که از فوتبال بازنشسته شود.

به گزارش فوتبالی، این مربی باتجربه و موفق ایتالیایی که به واسطه هوش تاکتیکی و قدرت رهبری خود شناخته می شود، پس از بازی کالیاری و فیورنتینا، از این تیم جدا خواهد شد. اسکای اسپورت ایتالیا گزارش داده است که رانیری قصد بازنشستگی از دوران مربیگری را دارد.

دومین دوره حضور رانیری در کالیاری فصل گذشته شروع شد و این تیم را به سری آ رساند. او پیش از این در سال 1988 هدایت این تیم را به عهده داشت. البته مسیر کالیاری در سری آ آسان نبود. آنها شروع فصل مشکلی داشتند و از 9 بازی اولشان فقط سه امتیاز کسب کردند. رانیری در آن زمان می خواست استعفا بدهد اما باشگاه و بازیکنان از او خواستند که تا پایان فصل بمانند. کالیاری با پیروزی در مقابل ساسولو، بقایش در لیگ ایتالیا در فصل آینده را قطعی کرد. رانیری با وجود آن که یک سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارد، تصمیم به استعفا گرفته است.  رانیری در این باره گفت :" تصمیم گرفتم که همین حالا جدا شوم و این کار درستی است. با بی میلی این کار را انجام می دهم و این تصمیم سخت و دردناکی برای من است اما تصور می کنم که تصمیم درستی باشد." 

رانیری چهار دهه در دنیای فوتبال حضور داشته و هدایت تیم هایی نظیر یوونتوس، رم ، اینتر، چلسی، والنسیا و اتلتیکو را به عهده داشته است. وی در فصل 16-2015 با قهرمان کردن لستر در لیگ انگلیس، یک شگفتی بزرگ را رقم زده بود. 

4125